LADA, Vluchtelingenopvang: Nieuwe ontwikkelingen, nieuwe inzichten

• maandag 25 januari 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Afgelopen week heeft VluchtelingenWerk Nederland een Manifest naar buiten gebracht. Hierin wordt verwoord wat vele burgers en bestuurders zullen herkennen: Er is een radicaal andere benadering nodig. Het roer moet om”.

Vluchtelingenopvang (2)
    door Rob Ravensteijn 24/1/2016

Nieuwe ontwikkelingen, nieuwe inzichten

Onder bewoners heersen twee belangrijke opvattingen: mensen in nood moeten geholpen worden. Tegelijkertijd vragen mensen zich af of ze zijn opgewassen tegen zulke ingrijpende veranderingen in hun woonplaats. Hoe groter de aantallen, hoe groter de zorg.

Het Manifest van VluchtelingenWerk  komt met een nieuwe aanpak. Grootschalige centra en noodopvang moeten worden afgeschaft. Gemeenten moeten worden verplicht om kleinschalige opvang te bieden. Direct bij aankomst zullen asielzoekers aan de bak moeten: taal leren en werken, ook onbetaald. Na drie jaar een permanente verblijfsvergunning. Vertrekken naar huis of een andere plaats in Europa is een eigen beslissing zoals die voor alle eigen inwoners ook geldt. Aanmeldcentra zijn in alle lidstaten, de instroom moet eerlijk verdeeld worden. Een aanpak die steun verdient.

Voor Hollands Kroon en lokale discussie betekent dit:
    • Vluchtelingenopvang: JA ; AZC beleid van het COA  met 600-800 plaatsen: NEE
    • Een maatwerk aanbod voor statushouders  in verhouding: een gemeente van 47.000 inwoners staat garant voor 350-400 nieuwkomers onder te brengen in EXTRA woningen
    • Plaatsing, zo goed mogelijk gespreid, bv. In 4-15 eenheden per kern, elk met 4 bewoners
    • Woningen, deels permanente bouw, deels tijdelijk en verplaatsbaar (“zorgunits”)
    • Provincie faciliteert door medewerking te verlenen buiten de bebouwde kom (“de rode contour”).
    • Hollands Kroon benadert de nieuwkomers alsof het een talentenjacht betreft. De lokale participatiemaatschappij vraagt dit van al haar bewoners. Zelfredzaamheid is regel, ondersteuning alleen als het echt  nodig is.
    •  De nieuwe aanpak is kostenneutraal, huidige kosten voor tijdelijke bouw, verzorging en  beveiliging kunnen omlaag, die van integratie en permanente bouw omhoog.
    • Hollands Kroon meldt zich bij het COA en VluchtelingenWerk aan voor een pilot.

Het raadsvoorstel zoals dat er nu ligt kan de prullenbak in. Het is in strijd met de afgesproken werkwijze, het BOB model. Ook al is het “slechts” een principevoorstel, er wordt een besluit gevraagd zonder dat een fatsoenlijke beeldvorming heeft kunnen plaatsvinden. Dat irriteert burgers. Meerdere besloten raadsbijeenkomsten hebben geen transparante procedure opgeleverd, noch voldoende feitenmateriaal om met burgers te bespreken. Deel 2 en 3 van het raadsvoorstel  worden zonder voorbehoud voorgesteld en zijn onderling strijdig. In 50 woningen passen geen 400 maar 200 bewoners. Minimaal kan ook betekenen 1000!

De Belangrijkste vraag moet zijn:
    •              Onder welke voorwaarden zijn bewoners van Hollands Kroon in staat een evenredige bijdrage te leveren aan de opvang en inburgering van nieuwkomers?
    Alleen met een goede discussie en maatschappelijk draagvlak kan dit lastige dossier tot een goed eind komen.

Het complete manifest is op internet te vinden www.vluchtelingenwerk.nl

LADA

LADA is volstrekt de weg kwijt. Allereerst blijft LADA maar zeuren over "vluchtelingen" terwijl al lang is aangetoond dat 90% alleenstaande mannen zijn en bovendien veelal uit landen afkomstig die veilig zijn, of is Turkije tegenwoordig ook al niet veilig meer?
    In Duitsland is slechts 10% van de asielzoekers geregistreerd, de rest is ondergedoken. Moeten wij geloven dat het in Nederland anders is? Natuurlijk niet, hier wordt op een verschrikkelijke manier de hand gelicht met het aantal asielzoekers, het zijn er veel meer als de 60.000 zoals officieel is opgegeven.
    Het zou mooi zijn als LADA zich zo zou inspannen voor onze ouderen en de chronisch zieken, maar kennelijk hoef je als partij dan niet sociaal te zijn.

In de kranten van vandaag:
    ’IS bereidt grote aanslagen Europa voor’

De moslim moordenaars in Parijs konden onbekommerd door heel Europa reizen als zogenaamde vluchteling.
    Door diverse geheime diensten is aangetoond dat er duizenden IS moordenaars Europa binnenwandelen, geholpen door dwazen zoals die van LADA en de overige partijen in HK.
    Ieder vrouw, ieder kind, (jongen of meisje is voor die half wilde moslimbende geen probleem) die wordt verkracht, vermoord of aangerand door die lieden is de verantwoordelijkheid van partijen als LADA.

LADA, lezen jullie mee?

Sam Kooy zei

Nee, absoluut geen permanente verblijfsvergunning. Teruig naar land van herkomst als dat weer veilig is. Ons land heeft voldoende werklozen: 600.000 !!! Ons land dreigt ontwricht te worden. We herkennen over aantal jaren eigen land/cultuur niet meer. Reeds nu worden kerken dicht gesmeten en worden volop moskeƫen gebouwd. Waar gaat dat in hemelsnaam heen. Zie ook Keulen en vele ander steden. Zie ook de problemen met de inwoners bij de voorstellen van BenW's van gemeenten tot de inrichting van AZC's. Zie ook ........en ga maar door ! Uitsluitend vestiging van de echte oorlogsvluchteling en zij die vervolgd worden. De rest: economische vluchtelingen. Zie de uitspraak van "onze" Timmermans (EU commissaris) waarin hij eindelijk gewag maakt van zo'n 80% economische vluchtelingen die ons land zijn "binnengedrongen". Zie ook de bende bij Calais. Zo kunnen we nog vellen vol schrijven. Rutte: schei uit met dit schandalige politieke geneuzel.

BUITEN DE BEBOUWDE KOM!
    Zijn ze helemaal gek geworden?
    Kom je hier wonen voor je rust met een hoge hypotheek zetten ze criminelen naast je huis in een keet.

Ga weg!

Deze zogenaamde vluchtelingen moeten aan het werk in hun eigen land. Ga terug naar je gezin en vrouw. Daar ligt je verantwoordelijkheid.

Er is hier niets te halen. We hebben inderdaad ZESHONDERDDUIZEND
    werklozen.

Natuurlijk moeten we de echte probleemgevallen helpen maar dat wil toch niet zeggen dat we inmiddels miljoenen moslims binnen halen.
    De moslims vinden ons toch vuil!

Bende bij Calais?

Nee hoor, het is zo mensvriendelijk deze staat in Frankrijk.

Dit is typisch Frans. De eigen burgers laten bedreigen door gelukszoekers. Zie het filmpje op Geenstijl van gister.

Calais ontruimen. Vandaag nog.

De burgeroorlog is niet ver weg.

Let op: Het gaat precies hetzelfde als met de windturbines!
    Er liggen ALTIJD boeren op de loer om hun grond ter beschikking te stellen.
    Boeren hebben geen moraal. Ook niet jegens buren. Boeren leven alleen maar op subsidie; hun hele leven lang.
    Kent u een andere particuliere bedrijfstak die levenslang gesubsidieerd is? Laat het me weten.

We moeten de vinger aan de pols houden met dit soort smerige zaakjes.