Coalitiepartijen draaien toch bij

• zaterdag 24 oktober 2015
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon - De partijen Lada, VVD, CDA en - Senioren Hollands Kroon hebben in hun coalitieakkoord vastgelegd dat ze verder willen gaan met het al eerder opgezette accommodatie-beleid.

Mike Deutekom

Dat beleid gaat uit van het verminderen van het aantal gemeentelijke accommodaties en een fikse bezuiniging.

Nu stelt het college voor om per 1 juli volgend jaar zwembad De Venne in Hippolytushoef te sluiten. Voor de Wieringers reden om massaal te protesteren.

Dat er protest zou zijn, dat viel te verwachten. Dat CDA en VVD nu B en W vragen om uitstel, zodat 'initiatieven uit de bevolking' een kans kunnen krijgen, is opvallend. Veel geld valt er voor die initiatieven niet vrij te maken als daarnaast wordt vastgehouden aan bezuiniging. En wel geld voor het bad in Hippolytushoef en niet voor bijvoorbeeld De Wirg in Winkel, valt niet te verkopen. Hopelijk is het uitstel niet alleen voor de bühne.

NHD

Sam Kooy zei

Niet voor tijdelijk maar voor immer ! Laat dit het ondemocratische college duidelijk zijn.