'Beperkte opvang in oude gemeentehuis'

• donderdag 15 oktober 2015
  • Schagen - Schagerbrug - Als het het Centraal Orgaan opvang asielzoekers daadwerkelijk gebruik wil maken van het oude Zijper gemeentehuis voor vluchtelingenopvang, dan zal de Dorpsraad Schagerbrug een informatieavond beleggen om te horen hoe het dorp hierover denkt. „Met die wetenschap kan de gemeenteraad dan een besluit nemen."

Harry de Jong

Dat zegt Vincent Dekker van de dorpsraad. „Maar vooralsnog heeft het COA niet aangegeven het oude gemeentehuis nodig te hebben." De gemeente Schagen heeft 'Klein Soestdijk' (zoals het gebouw wordt genoemd) bij het Centraal Orgaan opvang asielzoekers aangemeld als mogelijke opvangplek. Het COA moet nog laten weten of het het oude Zijper gemeentehuis echt wil gebruiken. Hoeveel vluchtelingen er eventueel kunnen worden opgevangen, is onduidelijk.

Niet te veel als het aan Schagerbrug ligt, zo leert een rondje door het dorp. „Er zal vast weerstand tegen komen, zoals die er ook was tegen een bestemming als Polenhotel", zegt Dirk de Vries. „Maar je zult mensen in nood toch moeten helpen. En hier staat een leeg gebouw, waar je mensen kunt opvangen. Als dat maar niet te grootschalig gebeurt. En het liefst opvang van gezinnen, dat past het beste."

Als er vluchtelingen komen, zorg dan dat ze wat te doen hebben, stelt Riky Hijink. „Ik heb in het verleden Nederlandse les gegeven aan Syrische vluchtelingen, die in de Seinpost in Callantsoog waren ondergebracht. Die zaten met te veel te dicht op elkaar. In onzekerheid over hun toekomst, ze mochten niks doen. Op die manier is het vragen om problemen."

Voor De Vries, en andere leden van het Grote Sloot-wandelclubje die net flink wat kilometers weg hebben gestapt, zijn vluchtelingen welkom: „Maar wellicht denk je er anders over als je in de buurt van het gemeentehuis woont." Monique Janse woont ter hoogte van het oude gemeentehuis, maar dan een stuk van de Schagerweg af richting sporthal. „Ze moeten hier niet te veel vluchtelingen onderbrengen om onderlinge irritaties te voorkomen. Maar ik hoop dat het dorp beseft dat deze mensen niet voor de lol hun land hebben verlaten." Janse heeft een Syrisch gezin in de straat wonen. „De kinderen vertellen dat ze hebben moeten toezien hoe hun opa door het hoofd werd geschoten." -

NHD

Overal in Nederland, zelfs in de kleinste plaatsen komen asielopvangplaatsen.
    Volgens de regering is er totaal 1 miljard mee gemoeid, maar ieder weldenkend mens weet dat de regering de boel belazert, want 1 miljard is minimaal 4 miljard te kort als 1 gelukzoeker al 36.000 euro kost. Zet de door media en politiek GENOEMDE aantallen eens af tegen de aantallen die nu worden opgevangen in het hele land en we krijgen dit jaar te maken met minstens 100.000 gelukzoekers waarvan minimaal 90% jonge mannen zijn.
    In Petten komen er 225 en de verwachting is dat het alleenstaande mannen zijn. Toeristen zullen Petten gaan mijden vanwege die testosteron bommen die een gevaar gaan vormen voor alles wat vrouw is, huizenprijzen zullen fors dalen en dat gaat ook gebeuren in de andere opvangplaatsen, incl. Schagerbrug. Arm, arm Nederland, het eens zo trotse land wat na de 2e wereldoorlog is opgebouwd door onze voorouders. Nu worden verraden door de politiek en de media met hun juichverhalen en het is weer een Duitse Nazi die de boel heeft opgezweept, waarvoor "dank" nazi Merkel. .
    Jaren geleden is al berekend dat alleen al de import van de islam ons 7 miljard jaarlijks kost, daar komt nu minimaal 4 a 5 miljard bij en de 4 a 5 miljard ontwikkelingshulp is dan nog niet eens meegerekend. Geld wat er niet is en geleend moet worden op de kapitaalmarkt en waarover rente moet worden betaald en we staan als Nederland al 450 MILJARD in de min.

Zijn er al bouwvergunningen aangevraagd voor moskeeën in Schagerbrug en Petten?
    Die arme "vluchtelingen " moeten toch 5x per dag naar het oosten kunnen bidden in plaats van te integreren?

Jelle Beemsterboer zal wel weer een gaatje vinden om de vergunningen er door te drukken, als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks, maar Nederland moet en zal islamiseren.

Ik geloof dat Jaap van Vuure (ALBERT HEIJN - CALLANTSOOG) hier een supermarkt wilde hebben. Dat kon toen niet. Alles is al voorgekookt. Ik denk dat iedereen dat liever gezien had. Deze zogenaamde asielzoekers -lees gelukszoekers- krijg je NOOIT meer weg.
    Gister nog gelezen: een gelukszoeker heeft zijn vrouw vermoord in een centrum in Duitsland en deze klootzak gaat rustig naar Nederland (de grens over) en de schoft vraagt hier asiel aan! Even een andere naam verzinnen of een reserve paspoort van 50,00 euro en klaar is Kees/ Mohammed.
    Het kan hier allemaal! Zonder schaamte! En wij maar betalen; we hebben toch genoeg.
    Maar het is natuurlijk de realiteit dat al dit tuig onder ons is.

Maar zolang de mensen niet PVV gaan stemmen gaat er niets veranderen.

Pim
    Theo
    Hans, alle 3 monddood gemaakt.

Dit is Nederland. Een land van verraders.

"Dit is Nederland. Een land van verraders".
    Precies, en zo was het ook in de 2e wereldoorlog toen er tienduizenden Joden werden verraden en vermoord. Verraden door de Nederlanders en vermoord door de voorouders van Nazi Merkel. Een enkeling is er voor terechtgesteld maar het merendeel is er, geholpen door hun machtige vriendjes, goed mee weggekomen, of niet Lodewijk Asher?(PvdA)