BRABANTSE NATUURVERENIGING BOEKT OVERWINNING IN STRIJD TEGEN WINDMOLENS

• woensdag 23 september 2015
  • UTRECHT – De Brabantse natuurvereniging Namiro heeft een overwinning geboekt in de strijd tegen de plaatsing van 5 windmolens bij Woensdrecht. De afgegeven omgevingsvergunning moet worden vernietigd

De Raad van State heeft bezwaren tegen windpark Ossendrecht van natuur- en milieuverenigingen Namiro en Benegora gegrond verklaard.

De Raad van State ging mee in het argument van de natuurverenigingen dat het geven van een proactieve aanwijzing door de provincie in 2014 in strijd was met de Wet Ruimtelijke Ordening.
    Omdat de gemeenteraad van Woensdrecht bij het het vaststellen van het bestemmingsplan heeft gebaseerd op dit besluit, is het beroep van Namiro en Benegora gegrond verklaard. Ook de omgevingsvergunning wordt vernietigd.

Namiro voert sinds een anderhalf jaar een strijd tegen de windmolens nadat de organisatie eerst juist zou samenwerken metde ontwikkelaars. Volgens Namiro zijn de windmolens slecht voor de natuur.Eerdere pogingen om het windpark tegen te houden mislukten.

Groene Courant

Gefeliciteerd met deze overwinning.

Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Bier en vlaggen.