College wil bijdrage leveren aan een nieuwe Destinatie Marketing Organisatie

• dinsdag 18 augustus 2015
  • Categorie: , ,
  • HOLLANDS KROON - Het college wil een bijdrage van € 40.000,- leveren aan een nieuwe Destinatie Marketing Organisatie (DMO). Een DMO is een organisatie die een stad, regio of land op de kaart zet.

De raad wordt gevraagd om het bedrag in de begroting van 2016 te reserveren.

De nieuwe organisatie gaat zich bezig houden met de gastvrijheid, de promotie en de marketing van het gebied van ‘Holland boven Amsterdam’. Het doel is om meer recreanten en toeristen naar onze regio toe te laten komen. Recreanten en toeristen kennen geen gemeentegrenzen. Amsterdam kan de stroom van nationale en vooral internationale toeristen niet meer aan. Ons gebied kan daarvan profiteren. Hiervoor is samenwerking noodzakelijk en wordt er een nieuwe DMO gevormd.

Naast gemeenten, zijn ook de Cultuurcompagnie, de VVV’s, en de Westfriese Omringdijk hier bij betrokken. Het college is van mening dat een nieuwe DMO de regionale economie kan versterken en kansen biedt voor toeristische bedrijven.

HKP