GEMEENTE ZUIDWEST-FRIESLAND STUURT BRIEF NAAR TWEEDE KAMER OM WINDMOLENS

• dinsdag 14 april 2015
  • Categorie: , ,
  • AMSTERDAM – 9-4-2015 - De gemeente Zuidwest-Friesland heeft een brief naar de Tweede Kamer om de keuze van het kabinet een windpark in het IJsselmeer te plaatsen.
    Het gemeentebestuur noemt het teleurstellend dat de minister al een voorkeur heeft uitgesproken voor windmolens in het IJsselmeer terwijl de gemeente nog een onderzoek afrond naar turbines langs de Afsluitdijk.

De resultaten van dit onderzoek worden naar verwachting volgende week bekend. De gemeente wil dat de Kamerleden vragen stellen hierover aan de minister.
    De minister haalt aan dat een windpark bij de Afsluitdijk tot vertraging kan leiden van de uitvoering van het Energieakkoord. Om een groot windpark te bouwen moeten procedures opnieuw worden gedaan.
    Volgens de gemeente hoeft er helemaal geen vertraging te zijn en is er ook een risico dat er vertraging ontstaat bij de bouw van een windpark in het IJsselmeer.
    Groene Courant