Hollands Kroon snijdt in vergoeding hulp bij het huishouden

• vrijdag 6 februari 2015
  • HOLLANDS KROON - Het college van Hollands Kroon stelt aan de raad voor om de kosten voor de hulp bij het huishouden vanaf 1 januari volgend jaar niet meer te vergoeden. Alleen mensen die de hulp bij het huishouden niet zelf kunnen regelen en/of betalen, kunnen vanaf 1 januari 2016 in aanmerking komen voor bijzondere bijstand.

Door Lydia Jasper - 5-2-2015

Dit geldt voor inwoners die nu Hulp bij het Huishouden type 1 (HH1) ontvangen. Daarnaast bestaat er ook HH2. Dit is voor inwoners die niet alleen de regie over hun huishouden kunnen voeren. Naast de schoonmaak hebben zij vooral ondersteuning nodig bij het op orde houden van het huishouden. Op deze ondersteuning gaat de gemeente niet bezuinigen. Juist voor deze kwetsbare groep inwoners wil de gemeente Hollands Kroon zich blijven inzetten.

Direct na het raadsbesluit zal de gemeente de inwoners informeren die op dit moment huishoudelijke hulp krijgen. Zij zullen een brief krijgen waarin de nieuwe situatie wordt beschreven. Dit biedt hen de ruimte om zich hierop alvast voor te bereiden.

In de gemeente Schagen wordt de financiering van de licht huishoudelijke hulp per 1 mei 2016 afgeschaft

NHD

P. Dekker zei

Het gaat prima met sociaal Nederland, iedereen voortaan maar voor zichzelf zorgen, behalve natuurlijk onze cultuurverrijkers, want die krijgen op stel en sprong een gratis woning, een gratis ziektekostenverzekering, gratis tandartshulp, gratis energie, gratis eten, aparte moslim verzorgingstehuizen kortom alles wat ze nodig hebben is gratis voor ze. Iedereen begrijpt dat de eindeloze, door mensensmokkelaars aangevoerde stroom gelukszoekers, betaald moeten worden via de door de autochtone bevolking opgebrachte belastingen.
    Het merkwaardige is dat er vanuit het buitenland volop geld wordt gegeven voor de bouw van nieuwe haatpaleizen, de een nog groter als de ander, dat kan dan weer wel. Ook is het een feit dat al die zogenaamde zielige vluchtelingen zodra ze hier gesetteld zijn dure vliegreizen kunnen maken naar het land van herkomst, dan zijn het opeens geen vluchtelingen meer. We hoeven ons ook niet ongerust te maken over de honderden IS terroristen die als vluchteling vermomd ons land binnenkomen, Rutte en zijn manschappen waken immers over ons?