• maandag 15 januari 2024
  • Ad Verbrugge spreekt met oudgediend Kamerlid voor de SP Jasper van Dijk.....

15-1-2024

Ad Verbrugge spreekt met oudgediend Kamerlid voor de SP Jasper van Dijk over de stand van het onderwijs, de internationale politiek en de toekomst van links.

Bronnen en links bij deze uitzending: Het symposium 'Terug naar de Kern' van Beter Onderwijs Nederland op 27 januari : https://www.beteronderwijsnederland.n... Het gesprek van Ad Verbrugge met Jet Bussemaker:    • #524: 'Bestuurlijke onmacht en disfun...   'The Tragedy of Ukraine, What Classical Greek Tragedy Can Teach Us About Conflict Resolution' van Nicolai Petro: https://www.degruyter.com/document/do... -- Alle beetjes helpen ons om u ook in het nieuwe jaar dagelijks van interessante gesprekken te kunnen blijven voorzien. Doneer op https://www.gofundme.com/f/dnw2023 of direct op NL61 RABO 0357 5828 61 t.n.v. Stichting De Nieuwe Wereld óf word patroon petjeaf.com/denieuwewereld. Alvast hartelijk bedankt. -- 00:00 Introductie 00:57 Hoe is het om Kamerlid af te zijn? + Aankondiging symposium BON 3:39 De vermanagering van het onderwijs en het onvermogen van politiek en overheid 14:09 Over de beruchte lumpsum-financiering 22:14 Onderwijsonrijpe leerlingen, sociale segregatie en het succes van de PVV 28:49 Jasper van Dijks houding ten opzichte van Oekraïne-Rusland en Israël-Palestina 45:30 Het falen van links en arbeidsmigratie -- De Nieuwe Wereld TV is een platform dat mensen uit verschillende disciplines bij elkaar brengt om na te denken over grote veranderingen die op komst zijn door een combinatie van snelle technologische ontwikkelingen en globalisering. Het is een initiatief van filosoof Ad Verbrugge in samenwerking met anchors Jelle van Baardewijk en Marlies Dekkers. De Nieuwe Wereld TV wordt gemaakt in samenwerking met de Filosofische School Nederland. Onze website: https://denieuwewereld.tv/

DNW heeft ook een Substack. Meld je hier aan: https://denieuwewereld.substack.com/

De Nieuwe Wereld