Premier Rutte verkoopt onze nationale soevereiniteit aan WEF elite

• zondag 15 januari 2023
  • Premier Mark Rutte en zes andere bewindslieden gaan volgende week naar de jaarlijkse conferentie van het World Economic Forum in Davos.

15-1-2022

Maar waarom gaan ze daar naartoe? Wat wordt er besproken? En waarom vinden ze dit belangrijker dan de Kamerdebatten? Het zijn enkele vragen die FVD-leider Thierry Baudet hem stelt en waar hij, Baudet, het antwoord op wil horen.

Laten we eerlijk zijn: het WEF is een lobbyplatform voor de rijken en machtigen. Het is een ontmoetingsplek voor de elite van de wereld, waar beslissingen worden genomen die ons leven beïnvloeden, zonder dat wij er iets over te zeggen hebben. En dat is precies wat Thierry Baudet aankaart met zijn tweet:

Baudet kritisch op WEF en WEF-marionet Rutte: een lobbyplatform voor rijken en machtigen

Het WEF ondermijnt onze nationale soevereiniteit en dat is extreem problematisch. Het betekent dat onze regering naar de pijpen danst van de rijken en machtigen in plaats van naar ons, het volk, te luisteren. Het betekent dat onze regering beslissingen neemt die in het voordeel zijn van de elite in plaats van in het voordeel van ons allemaal.

Lees ook

Het is ook belangrijk om te benadrukken dat Klaus Schwab, de voorzitter van het WEF, een groot probleem is. Schwab is een fervent aanhanger van de globalisering en is van mening dat nationale soevereiniteit een ding van het verleden is. Hij gelooft dat de wereld één groot bedrijf moet zijn, waar de grenzen vervagen en de macht in handen ligt van een select groep mensen.

Blijkbaar vindt onze eigen premier Rutte dat geen enkel probleem. Sterker nog, hij gaat met heel veel plezier samen met zes andere bewindslieden naar een Congres dat georganiseerd wordt door deze doodenge vent.

Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.

Het is tijd om een einde te maken aan deze ondemocratische praktijken. Het is tijd om transparantie te eisen en onze nationale soevereiniteit te beschermen. Het is tijd om te zorgen dat onze regering naar ons luistert, het volk, in plaats van naar de rijken en machtigen. Dit is waar FVD voor staat en waarom wij achter Thierry Baudet staan in zijn eis om transparantie.

Volg ons op Twitter.

Een oproep van de redactie: door de coronacrisis heeft DDS het, net als veel andere websites, ontzettend lastig. Wij willen alles gratis leesbaar houden voor iedereen, waardoor we voor onze inkomsten afhankelijk zijn van reclame. Maar bedrijven hebben financiële zorgen, en hebben dus niet veel te makken. Daar merken wij de gevolgen ook van. Vandaar onze oproep aan u, onze lezers: steun ons alsjeblieft! Via het betrouwbare Nederlandse BackMe-systeem kunt u maandelijks óf eenmalig doneren. Doe dat alstublieft, en help DDS in de lucht te blijven!
    DDS