Video: Premier van Ontario laat kaartenhuis van ‘wrede heerser’ Trudeau ineens instorten

• woensdag 16 februari 2022
  •  “Iedereen wil terug naar normaal.”

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:39

Het maakt niet uit of je één prik of 10 prikken hebt gehaald, je kunt corona krijgen, zei Doug Ford, de premier van de Canadese provincie Ontario, dinsdag tijdens een persconferentie. “Kijk naar de minister-president, hij is drie keer gevaccineerd. Ik ken honderden mensen met drie prikken die corona hebben gekregen.”

We moeten hiermee leren leven en verdergaan met ons leven, benadrukte Ford. Ik durf te wedden dat alle aanwezigen hier die verdomde mondkapjes niet meer willen dragen, zei hij. “Iedereen wil terug naar normaal.”

(Video verwijderd? Klik hier...)

De wereld is er klaar mee

En iedereen – ook ik – kent mensen die niet gevaccineerd zijn, sprak de premier. “Er zijn hardwerkende mensen die er niet in geloven en dat is hun keuze. Het gaat hier om de democratie en vrijheden. Als overheid haat ik het om mensen te vertellen wat ze moeten doen. We moeten de banen beschermen.”

“Iedereen is er klaar mee,” zei Ford. “Wij zijn er klaar mee. Laten we verdergaan. Meer dan twee jaar hebben we ons aan de regels gehouden. De wereld is er klaar mee.”

Overwinning

FVD-leider Thierry Baudet reageert: “In Canada laat de premier van de provincie Ontario Trudeau’s kaartenhuis ineens instorten. Zou het kunnen dat de wrede heerser Trudeau zijn hand nu definitief heeft overspeeld en eindelijk moet aftreden? Wat een overwinning zou dat zijn!”