• woensdag 15 september 2021
  • Categorie: , ,
  • Zelf dacht ik aan: het Migratiejournaal.

Aan Shula Rijxman

Mevrouw Rijxman,

Nu uw voorzitterschap van de NPO ten einde loopt moest u er van partijgenote Kaag en die andere klimaatmaffiosi in Den Haag en Brussel blijkbaar nog één dingetje doorheen jassen: het Klimaatjournaal.

Want het onderwerp duurzaamheid en klimaat krijgt nu in de ogen van uw opdrachtgevers te wéinig aandacht.

Het Klimaatjournaal moet niet alleen beschrijven hoe het klimaat onder druk staat, maar ook nepnieuws bestrijden.

LOL.

U zei er bij de presentatie van uw plan nog bij dat u zich realiseert dat de NPO zich niet met de inhoud van zo’n Klimaatjournaal mag bemoeien.

Ook LOL.

Want we weten allebei dat u niet van plan bent om de nieuwe omroep Ongehoord Nederland de miljoenen toe te schuiven die nodig zijn voor het ‘informeren’ van de bevolking over ‘duurzaamheid en klimaat’. Dat wordt een omroep die de regel ‘wie betaalt, bepaalt’ al volledig heeft geïnterneerd.

Overigens ben ik helemaal niet principieel tégen een apart en objectief Journaal over de grote problemen waarmee ons land te maken heeft.

Alleen denk ik dan: een Klimáátjournaal?

Werkelijk?

Zelf heb ik namelijk niet de indruk dat de leden van de Klimaatkerk en de leden van de Klimaathandel te weinig ruimte krijgen bij de NPO. Geen NPO-kijker of -luisteraar weet niet wat ‘Klimaattafels’ zijn of wie de hypocriete klimaatactivist Ed Nijpels is. En als Khalid & Sophie morgen ‘De Grote Khalid & Sophie Klimaat Quiz’ zouden doen, zou een meerderheid antwoorden dat biomassa goed is en kernenergie slecht en dat onder zonnepanelen duizend bloemen bloeien en schapen hun ideale voedsel vinden.

Het volk, wil ik maar zeggen, is al meer dan voldoende geïndoctrineerd.

Een speciaal Journaal over een onderwerp dat deze en volgende generaties inwoners van dit land écht in de ellende stort en waarvan de effecten nu al decennia worden ónderbelicht lijkt me dan een betere start.

Zelf dacht ik aan: het Migratiejournaal.

Gewoon elke dag de cijfers van verse instroom en (eventuele) uitstroom laten zien, maar ook welke gevolgen dat heeft voor bijvoorbeeld de woningmarkt, de zorg, de verzorgingsstaat en de criminaliteit.

Of mag de publieke omroep van ons belastinggeld wél Frans Timmermans, maar niet Geert Wilders in de kaart spelen?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Groet,

JanD