Coronacrisis: 387 zzp’ers en andere ondernemers vragen steun aan via gemeente Hollands Kroon

• dinsdag 31 maart 2020
  • Categorie:
  • Bij de gemeente Hollands Kroon is het noodloket voor zelfstandigen zonder personeel en andere ondernemers geopend. Via dat loket kunnen de zzp’ers en andere ondernemers steun aanvragen bij het Rijk in verband met de coronacrisis.

Volgens wethouder Mary van Gent hebben 387 ondernemers zich aangemeld voor de regeling bij de gemeente. ,,We hebben een apart team vrijgemaakt om deze aanmeldingen zo snel mogelijk te verwerken. De zzp’ers en andere ondernemers doen een beroep op het noodfonds van het Rijk. We hopen deze week nog de eerste betalingen de deur uit te doen.’’
    Afhankelijk van de situatie kunnen zzp’ers en ondernemers aanspraak maken op een tijdelijke overbruggingsregeling voor zelfstandige ondernemers of een tegemoetkoming voor ondernemers in getroffen sectoren. Als ze in aanmerking komen kunnen ze van het Rijk 1050, 1500 of 4000 euro krijgen.
    Van Gent meldt dat deze week ook het loket open gaat waar sportverenigingen en stichtingen een beroep kunnen op vier mille ondersteuning.

Noordhollands Dagblad