Loonwerkers Vermaire Breezand en A. Sneekes & Zonen gaan samen verder

• donderdag 3 oktober 2019
  • Categorie:
  • De familiebedrijven Fa. A. Sneekes & Zonen en Vermaire Breezand gaan per 1 januari volgend jaar een verregaande samenwerking aan.

Dat moet op termijn leiden tot een overname van Vermaire door Sneekes.
    Op 1 januari begint Jaan Sneekes naast directeur Jack Vermaire in de directie van Vermaire Breezand. ,,Daar heb ik ook op aangedrongen omdat er binnen onze familie geen opvolger is. Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat de samenwerking tot tastbare resultaten gaat leiden in het belang van de klant en niet te vergeten van onze mensen’’, stelt Vermaire.

Grondverzet

Het loonbedrijf Vermaire is wat groter in agrarisch loonwerk dan Sneekes en vooral actief in het Noordelijk Zandgebied. Sneekes doet meer in het grondverzet en de weg- en waterbouw en werkt in heel Noord-Holland.
    Beide bedrijven zijn ervan overtuigd dat ze door samen te werken anticiperen op de ontwikkelingen op de korte en lange termijn.
    ,,Ontwikkelingen die te maken hebben met markt, techniek, innovatie, wet- en regelgeving. Er komt het nodige op ons af. Door er professioneel mee om te gaan verstevigen wij onze positie in de regio en ook in Noord-Holland’’, aldus Jack Vermaire. ,,Het mooie van onze samenwerking is dat beide bedrijven onder eigen vlag doorwerken en we goed hebben gekeken op welke gebieden er winst is te behalen’’, gaat Vermaire verder.
    Bij de beide loonbedrijven werken in totaal bijna honderd mensen in vaste dienst. Een kleine vijftig bij Vermaire en evenveel bij Sneekes.
    Voor hen verandert er voorlopig niets. ,,De samenwerking heeft geen negatieve gevolgen voor de werkgelegenheid bij beide bedrijven. Sterker nog, wij verwachten juist door die samenwerking groei van het aantal arbeidsplaatsen’’, zegt directeur Boy Sneekes van A. Sneekes & Zonen.

Opleiden

Hoeveel werknemers er op termijn bij kunnen komen, daarover durft Sneeks nog geen schatting te geven. ,,Daar valt op dit moment nog geen concreet getal over te geven. Ook zullen wij veel aandacht besteden aan het permanent opleiden van onze mensen. Hartstikke nodig omdat bijvoorbeeld de technische ontwikkelingen zeer snel gaan.’’

Partner

,,De nieuwe combinatie wil voor huidige en nieuwe klanten dé partner zijn en blijven in agri, groen, grond, infra en mechanisatie. De uitdaging voor onze bedrijven maar zeker voor onze medewerkers’’, zegt Jaan Sneekes.
    Noordhollands Dagblad