Motorcrossers geven uitleg aan omgeving over plannen permanente baan

• woensdag 3 juli 2019
  • Hollands Kroon - WIERINGERWERF
    De aanval is de beste verdediging, denken de motorcrossers die strijden voor een permanente motorcrossbaan in de Wieringermeer.

Mike Deutekom 2-7-2019

Daarom houden ze op 9 juli een bijeenkomst in Van der Valk-Hotel Wieringermeer zodat de omgeving van de beoogde crossbaan openheid van zaken kan krijgen over de plannen.
    Dat zegt voorzitter Gert Meereboer van de crossers. ,,We hebben zelf deze avond georganiseerd om de omgeving rond de locatie NC10 (hoek Alkmaarseweg/Groetweg) uit te leggen wat er nu precies op tafel ligt. We geven liever zelf openheid van zaken dan dat er de wildste verhalen in de rondte gaan. Daarom hebben we iedereen in de omgeving rond de plek van de beoogde baan per brief uitgenodigd voor deze avond.’’
    Volgens Meereboer komen tijdens de informatieavond niet alleen de plannen van de crossers aan bod, ook zijn er vertegenwoordigers van de gemeente Hollands Kroon en de provincie Noord-Holland aanwezig om uitleg te geven over de te volgen procedure. ,,Zo willen we iedereen de kans geven te weten waar ze aan toe zijn voordat de bezwaartermijn straks verstreken is’’, zegt Meereboer. De bijeenkomst op 9 juli duurt van zeven uur tot half tien.
    Noordhollands Dagblad