Grote gletsjer op Groenland weigert mee te doen met klimaathoax en groeit al 2 jaa

• vrijdag 29 maart 2019
  • Wetenschappers: ‘We konden het eerst niet geloven’ – Mini-ijstijd komt er vanaf 2020 aan: NASA satelliet constateert afkoeling atmosfeer
    29-3-2019

Klimaatalarmisten halen smeltende gletsjers en ijsbergen steevast aan om door mensen veroorzaakte klimaatverandering te ‘bewijzen’, en erop aan te dringen dat er ‘nu iets aan gedaan moet worden’. Als het werkelijk zo’n simplistisch oorzaak-en-gevolg verhaaltje zou zijn, zoals ook onze scholieren valselijk wordt wijsgemaakt, dan kunnen we nu meteen stoppen met klimaatmaatregelen, want volgens de NASA is een al 20 jaar durende smeltende gletsjer de afgelopen 2 jaar weer even snel gaan groeien. Astronomen wijzen er in dit verband nogmaals op dat het aangebroken zonneminimum juist een periode met global cooling kan gaan inluiden.

De Jakobshavn gletsjer aan de westkust van Groenland was sinds 2012 bijna 3 kilometer korter en bijna 30 meter dunner geworden. Sinds 2017 is de gletsjer echter met dezelfde snelheid weer gaan groeien.
    ‘Eerst konden we het niet geloven,’ verklaarde hoofdonderzoeker Ala Khazendar van het gerenommeerde Jet Propulsion Laboratory (JPL) van de NASA. ‘We hadden feitelijk aangenomen dat Jakobshavn net zoals de afgelopen 20 jaar zou doorgaan (met smelten).’

Collega Josh Willis noemde dit goed nieuws, maar ‘ook slecht, want het betekent dat oceaantremperaturen een grotere rol spelen bij het smelten van gletsjers dan eerder werd gedacht. Op den duur zullen we onze voorspellingen voor de zeespiegelstijging weer moeten bijstellen,’ verklaarde hij met het verplichte, voorgeprogrammeerde politiek-correcte klimaatalarmisme.

‘Zegt niets over global warming’?

Andere wetenschappers reageerden op vergelijkbare voorspelbare wijze, en waarschuwden dat de ‘tijdelijke’ groei van de gletsjer niet betekent dat ‘Global Warming’ nu in twijfel moet worden getrokken. Als de trend andersom was geweest, dan hadden de media en politici het zoals altijd wèl als bewijs van hun eigen opwarmingstheorie aangehaald.

Sterker nog, inmiddels worden zo’n beetje alle weersverschijnselen gebruikt om hun klimaathysterie te verantwoorden. Dat gold zowel de hitte en droogte in Europa vorig jaar als de record koudegolven de afgelopen jaren in Noord Amerika.

Mogelijk vanaf 2020 nieuwe mini-ijstijd van tientallen jaren

De vraag is echter hoe ze zullen reageren als vanaf volgend jaar het door astronomen geconstateerde zonne minimum een nieuwe mini-ijstijd veroorzaakt, en de planeet in een periode met ‘global cooling’ terecht komt.
    Sinds vorig jaar zijn er bijna geen zonnevlekken meer waargenomen. Volgens gegevens van NASA’s TIMED satelliet heeft dat inmiddels gevolgen voor de thermosfeer (de bovenste laag van de atmosfeer), die aan het krimpen en afkoelen is, een vaststaand en onvermijdelijk verschijnsel tijdens zonne mimima.

Op grond hiervan voorspelden wetenschappers van de universiteiten in San Diego en Northumbria (Groot Brittannië) in 2018 dat ons de komende tientallen jaren wqaarschijnlijk een ‘groot zonne minimum’ staat te wachten, vergelijkbaar met het Maunder Mimimum tijdens de 17e en 18e eeuw, beter bekend als de ‘kleine ijstijd’.
    Dat leverde op schilderijen weliswaar mooie plaatjes op van dichtgevroren rivieren en zelfs kuststroken, maar zorgde verder voor een hoop ellende door kou, slechte oogsten, honger, ziekte en sterfte.

Niet minder, maar juist meer CO2 nodig

Met andere woorden: als menselijke CO2 uitstoot al voor een zeer klein deel verantwoordelijk zou zijn voor de –overigens nog altijd binnen de normale klimaatschommelingen vallende- opwarming van de aarde (en dat is een héél groot ALS), dan zouden we de CO2 uitstoot de komende jaren niet moeten afbouwen, maar juist fors opvoeren, omdat we het natuurlijke gas dan wel eens heel hard nodig kunnen hebben om nog een beetje normaal te kunnen blijven leven.

Xander