De klimaathoax toont haar ware gezicht

• dinsdag 26 maart 2019
  • Die dwangmatige heersideologie is het collectivisme. Dwingend èn dwangmatig. Mensen hebben van nature een sterke drang samen te werken en als groep te functioneren – het is onderdeel van ons evolutionaire succes. Tegelijkertijd is individualisme minstens zo belangrijk geweest voor het tot stand komen van de moderne maatschappij zoals die door het westen tot stand is gebracht. Het is vooral de interactie tussen individualisme en collectivisme die ons bracht waar we nu zijn.
    Tegen de verdrukking in, want de meeste mensen vinden het vreselijk eng, buiten de kudde. Collectiviteit blijkt voor het gros van de maatschappij een sterkere drijfveer dan individualiteit, als je het gaat onderzoeken.
    Collectivisme
    De mensen die de klimaathoax aansturen hebben dan ook een eigen agenda waar die hoax naadloos in past. Had u zich ooit afgevraagd waarom de meeste mensen die zo fanatiek achter de klimaatdoelen aan jagen ‘politiek links’ zijn? Onthoud dan eerst: collectivisme is een drijfveer voor links politiek denken. Herinner u dat de eerstvolgende keer dat de NOS Jesse Klaver in verkiezingsmodus toont: “dat gaan wij doen‘ komt om de andere zin uitermate nadrukkelijk terug. Collectivisme is voor uitgesproken linkse mensen een doel op zich. Wie individueler ingesteld is en toch links zegt te zijn, blijkt in de praktijk potentieel altijd een redelijke gesprekspartner, terwijl de zeloten altijd van mening zijn dat jij je aan ‘het collectief’ onderwerpen moet.
    Recente coming out van klimaathoax-adepten
    Vorige week verscheen in de links-liberale Britse krant The Guardian een opiniestuk, waarin de schrijver uitlegde dat om de klimaatverandering effectief te bestrijden het noodzakelijk is het kapitalisme op te geven – nadat men de individuele vrijheid al aan banden heeft gelegd, dat spreekt. Nu kun je heel erg twisten over wat kapitalisme allemaal precies inhoudt (recent gedaan, interessant maar onproductief), maar over wat deze Phil McDuff bedoelt bestaat geen misverstand. Van start af aan al niet:
    Policy tweaks won’t do it, we need to throw the kitchen sink at this with a total rethink of our relationship to ownership, work and capital
    Als je je hebt verdiept in de aberraties waarin de moderne progressieve jeugd zich lijkt te verliezen, dan komt dit je bekend voor. Zie bijvoorbeeld hoe Rutger Bregman wordt afgeslachtdoor Michael Portillo en Alan Johnson. Maar ze willen het niet eens meer verbergen. Kinderen hebben het omarmd, en dus is het goed.
    Today’s children, as they become more politically aware, will be much more radical than their parents, simply because there will be no other choice for them. This emergent radicalism is already taking people by surprise. The Green New Deal (GND), a term presently most associated with 29-year-old US representative Alexandria Ocasio-Cortez, has provoked a wildly unhinged backlash from the “pro free market” wing, who argue that it’s a Trojan horse, nothing more than an attempt to piggyback Marxism onto the back of climate legislation.
    En dan krijg je marxisme, vermomd als technocratie:
    We need to fundamentally re-evaluate our relationship to ownership, work and capital. The impact of a dramatic reconfiguration of the industrial economy require similarly large changes to the welfare state (mijn vet, H.). Basic incomes, large-scale public works programmes, everything has to be on the table to ensure that the oncoming system shocks do not leave vast swathes of the global population starving and destitute.
    En u dacht dat het communisme en aanverwante ideologieën in 1989 definitief bij het oud vuil waren gezet, en dat het gebrek aan mea culpa’s te danken was aan schaamte? Wordt wakker en kijk om u heen! Zie ook hoe zaken aan elkaar worden geknoopt:
    Our system must be reformed with a more humane view of worklessness, poverty and migration than we have now.
    Het is de totale hysterie van recht-gelovigen die hier spreekt:
    This is reality v the vested interests of the powerful. Any meaningful policy has to upset the established power base and the political donor class. Any policy that doesn’t upset these people will be useless. To pretend that we can compromise our way through this while we wait for a magical, technological bullet that will keep temperatures down without costing us anything is beyond wilful ignorance now. It is a question of basic morality.
    Many of today’s climate strikers won’t even be 30 by the time the 1.5C deadline comes around in 2030. They are asking us to consider a simple question: is their future worth more than preserving our reputations? What will our response to them be?
    De klimaathoax is een gevaar
    En daarom is de klimaathoax gevaarlijk. Niet alleen dom, niet alleen slecht, maar gevaarlijk.vooral. Hoe ver zitten we nog af van mensen die aanslagen gaan plegen uit naam van het klimaat? Dat is al begonnen, en waartoe dat leiden zal ziet er niet goed uit. De MSM hebben het goed weggestopt (en als ‘rechtsextremistisch’ gelabelled), en Nieuw-Zeeland poogt het manifest van de zelfbenoemde (!) ecofascist Brenton Tarrant (Christchurch, voor wie de link niet legde) te censureren en weg te houden van algemene verspreiding, maar de klimaatverontrusting kan dit soort waanzin tot gevolg hebben. Het was de basis van het linkse terrorisme uit de jaren zeventig, en de voorwaarden voor een nieuwe golf zijn aanwezig. Niet alleen maar herkenbaar; ze worden actief gepromoot met uitgeproken moorddadige agressie tegen politici die zich niet voor het karretje van de klimaathoax laten spannen.
    Ecofascisme
    Het wordt ze ook nog eens makkelijk gemaakt: wie denkt dat de wereld over uiterlijk 5 jaar vergaat zal bereid zijn tot veel gruwelijker wandaden dan iemand die denkt een heel leven voor zich te hebben. Kent u die fantasieën? Wat u doen zou als de wereld over een kwartier zou vergaan, en u wist het pertinent zeker? Dergelijke mensen kunt u beter niet voor de voeten lopen als hun bommetje barst. Waartoe geobsedeerde labiele gekken in staat zijn hebben we in Nederland de afgelopen twintig jaar twee keer eerder gezien.
    Ondertussen wordt een hele opgroeiende generatie met dit idee, deze obsessie, gevoed ende vergiftigd.
    Dat verstandiger politici al van de klimaathoax terugkomen (zie Merkel en Duitsland), omdat ze beseffen dat het complete waanzin is (alleen Nederland heeft een stelletje imbecielen dat niet rekenen kan maar wel  een drang tot martelaarschap bezit, zo lijkt het soms) zal die geïndoctrineerde jeugdige zeloten in razernij doen ontsteken. CO2 weg ermee riepen ze – dat was dom maar onschuldig. De ongeïnformeerde domheid er achter is dat echter niet. Kinderen ophitsen is nu eenmaal eenvoudiger dan volwassenen. De kindergeest hangt sterker aan de groepsgedachte dan het individu dat de maatschappij in zijn eentje hanteren moet.
    Totalitair
    Het vervolg laat zich raden. De elite die ons dit nieuwe tijdperk binnen zal leiden zal gefixeerd zijn op het eco-evenwicht. Echt of in naam. Maakbaarheid wordt een verplichte overtuiging, want kritiek zal verboden zijn. Nu al zien we hoe dat als bedreigend ervaren wordt voor het nieuwe machtsevenwicht dat men creëren wil. Zoals nu al wordt gepoogd iedereen die de klimaathoax niet volmondig omarnt te demoniseren. Slechts weinig zal aan het toeval worden overgelaten, en dat toeval bent u.
    Zitten we echt te wachten op een tweede Sovjet-staat die ons het heil brengen moet? Denkt u dat die het beter zal doen dan de eerste? Daarvoor hebben we alleen het woord van diegenen die ons er heen proberen te leiden. Wie iets van dit soort types weet, herkent wat dan komen gaat uit ervaring. De geschiedenis herhaalt zich door overeenkomstige menselijke persoonlijkheden, niet door gelijke omstandigheden.

DE WERELD NU