Hollands Kroon zit 'niet stil'

• donderdag 8 november 2018
  • Categorie: , , ,
  • Hollands Kroon - Middenmeer - Het college wil begin volgend jaar een 'woonwensenonderzoek' afgerond hebben.
    Mike Deutekom 8-11-2018

"Een 'aanvalsplan voor de woningbouw' zou betekenen dat het college van burgemeester en wethouders van Hollands Kroon nog niet zoveel gedaan zou hebben op dit gebied. Dat is niet zo", laat wethouder ruimtelijke zaken Theo Groot (CDA) de gemeenteraad weten.

De raad van Hollands Kroon riep dinsdagavond het college op meer te gaan doen om woningbouw in de gemeente mogelijk te maken.

,,Als je het vergelijkt met 2014 is er al een heleboel gedaan. In 2014  gebeurde er qua bouwen helemaal niets. Nu worden er in Middenmeer vierenvijftig gasloze sociale huurwoningen gebouwd, zijn er in Anna Paulowna aanvragen om op locaties binnen bebouwd gebied te mogen bouwen, kijken we in Wieringerwerf naar de locatie Primalicht en gaat de Wooncompagnie daar bouwen in de Sternstraat/Patrijsstraat. Misschien kunnen we sneller, maar het moet wel zorgvuldig gebeuren. Maar we nemen de handschoen op", zegt wethouder Groot.

Het college wil begin volgend jaar een 'woonwensenonderzoek' afgerond hebben.

Noordhollands Dagblad

Een woonwensenonderzoek???????
    Als het onderzoek niet weergeeft wat het College wil verdwijnt het in de prullenbak, zo gaat het al jaren en zo zal het nog wel jaren doorgaan.