Aanleg van glasvezel buitengebied vertraagd

• donderdag 27 september 2018
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - De eerste schop voor het nog aan te leggen glasvezelnetwerk in Hollands Kroon gaat later de grond in dan verwacht.
    Mike Deutekom 27-9-2018

Dat heeft de coöperatie Breedband Hollands Kroon aan de leden laten weten.

Volgens de oorspronkelijke planning zou deze maand met de aanleg van het hoofdnetwerk worden begonnen. Maar door een bezwaarprocedure bij de Provincie Noord-Holland is die start met drie tot zes maanden uitgesteld, zo schrijft Breedband Hollands Kroon aan de leden.

Een partij heeft bij de Provincie bezwaar gemaakt tegen de garantstelling door Gedeputeerde Staten voor de financiering van / de aanleg van het netwerk. Daarmee is er een tijdelijke kink in de kabel gekomen, maar - zo verwacht de coöperatie - kan het project straks wel doorgang vinden.

,,Door het ingediende bezwaar zal de start van het project naar verwachting drie of mogelijk zes maanden worden vertraagd. Vooralsnog gaan wij er vanuit dat dit beperkt blijft tot 3 maanden. Dit heeft dan geen consequenties voor de einddatum van het project. De eerste gebieden zullen in april/mei 2019 worden aangesloten. Samen met Kabeltex doen wij er alles aan om zo snel als mogelijk te starten met de aanleg van het netwerk", staat in de brief aan de leden van de coöperatie Breedband.

Noordhollands Dagblad