’Hollands Kroon in de fout met dossier rond dokbedrijf in Den Oever’

• vrijdag 16 maart 2018
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Den Oever -  In het ’hoofdpijndossier’ over machinefabriek/dokbedrijf Luyt in Den Oever heeft Hollands Kroon een blunder begaan.

Martijn Gijsbertsen 16-3-2018

Dat is de stellige overtuiging van Jeff Leever uit Wieringerwerf. Hij is Statenlid van Ouderenpartij Noord-Holland en raadslid van Senioren Hollands Kroon.

Schepenlift

Luyt is drie ton (Europese en provinciale) subsidie misgelopen, bedoeld voor verplaatsing en nieuwbouw van een schepenlift.
    Dit omdat het project, vanwege uitstel van de dijkverzwaring in Den Oever, niet voor 2016 is uitgevoerd.

Vertraging

Volgens Leever was Hollands Kroon begin 2014 al op de hoogte dat de dijkwerkzaamheden flinke vertraging zouden oplopen.
    De gemeente heeft volgens de politicus toen verzuimd de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (subsidieverstrekker) hiervan direct op de hoogte te stellen en om uitstel te vragen.
    De gemeente heeft de subsidie-aanvraag voorbereid en was volgens Leever destijds de zogeheten ’penvoerder’: het aanspreekpunt voor alle betrokken partijen.

Verstreken

Die rol is later overgedragen aan Luyt. De termijn om de subsidie voor langere periode op te laten schorten en alsnog veilig te stellen, was toen al verstreken.
    In de ogen van Leever, die Statenvragen over de kwestie heeft gesteld, moeten Hollands Kroon en de provincie alles op alles zetten om Luyt alsnog aan de drie ton te helpen.

Beschuldiging

Namens de gemeente Hollands Kroon wilde vrijdag niemand op zijn beschuldiging reageren.
    Het Oeverse dokbedrijf heeft eerder haar medewerking toegezegd aan verhuizing uit de vertrouwde hoek aan de dorpskant van de Vissershaven naar de overkant bij het havenkantoor, op voorwaarde dat dit Luyt geen nadeel zou opleveren.

’Bruine vloot’

De verplaatsing is noodzakelijk om ruimte te bieden aan de ’bruine vloot’: monumentale vaartuigen.
    Gelijktijdig met de verhuizing zou de nieuwbouw van de schepenlift hebben moeten starten. Dit ter vervanging van het huidige, verouderde dok.

Noordhollands Dagblad

Hoe kan het ook anders met een stel volstrekt incompetente ambtenaren die al jaren een waar schrikbewind voeren tegen burgers en bedrijven die niet in hun straatje passen, hetzelfde geldt voor de diverse Colleges die al jaren aantonen incompetent te zijn.
    Ambtenaren die voldoende tijd hebben om zich druk te maken over een correct campingbordje wat in hun ogen niet aan HUN eisen voldoet, maar als er kennis wordt gevraagd zoals het geval is bij de FA. Luyt dan laten ze het afweten, sterker nog, ze gaan tegenwerken.

Deze zaak geeft aan dat we te maken hebben met een verkapte dictatuur in Hollands Kroon. Andere zaken in Hollands Kroon bevestigen dat. En dan durven politici nog hardop te roepen dat je moet gaan stemmen om dit volledige incompetente corrupte zootje parasieten in stand te houden.

Waarom komt Jeff Leever van Senioren Hollands Kroon (SHK.) nu pas net voor verkiezingen met dit verhaal. Verkiezing stunt! Dit omdat sommige partijen over elkaar heen vallen omdat zij het zo erg vinden voor scheepswerf fa.Luyt uit Den Oever. Maar geen pakt willen vormen tegen B en W. met de andere partijen. Dit had SHK-er Jeff Leever ook als Statenlid van ouderenpartij NH. toch al veel eerder onder de aandacht moeten brengen en dat VVD-er wethouder Meskers en B en W onder hun neus moeten stoppen. Of wilde SHK zijn handen niet branden aan deze gemene zaak en nu net 4 dagen voor de verkiezingen dit ballonnetje even oplaten. Dan kan Jeff Leever wel dood leuk zeggen net zoals de andere partijen dat doen, dat Hollands Kroon en de provincie alles op alles moeten zetten om Luyt als nog aan de drie ton moet helpen, maar daar kom je er niet mee.Want de provincie zijn collega's van B en w van HK.en vallen als het om geld en fouten gaat elkaar niet af. Dit is voor Senioren Hollands Kroon van zelf “Mosterd na de Maaltijd”. Maar laten we eerlijk zijn ” Beter laat als Nooit ” en hopen dat SHK dit ballonnetje niet als propaganda middel gebruiken? Maar zullen afwachten of dit bewaarheid word na 21 maart. En daar hebben veel inwoners volgens mij weinig vertrouwen in. Het succes in het verkleden van SHK, is niet de garantie voor de toekomst voor SHK. Dit allemaal zelf uit ervaring opgemaakt de laatste jaren.

Kan je zien wat voor ingeslapen vent die Leever is. Snel even stoer doen met deze publicatie, en die man vertegenwoordigd onze Gemeente. . Kan toch niet waar zijn.Natuurlijk wil de SHK haar handen niet branden. Huichelaarij. Overigens dat is het hele doen en laten van de raad. Alles indammen en de burger niets laten weten. SHK is intern verdeeld, zie het geval van de heer Bood. Wie beslist bij die ouwe troep wie wel of niet bekwaam is. Toch zeker Leever en ouwe Jip Pancras niet? Time to go mannen. Er moet een frisse wind komen zoals bij Anders.

Natuurlijk stem je NIET op deze Leeverworst. Dit is de grote misleiding van een man die ook in GS zit. Past een beetje bij de senioren hollands kroon. Dit is paniekvoetbal van Jip en consorten. Veel geschreeuw en weinig wol