PvdA springt in de bres voor Poldermolen langs A7 in Wieringerwerf

Hollands Kroon - De PvdA in Hollands Kroon springt in de bres voor de zogeheten ’Poldermolen’ langs de A7 in Wieringerwerf.
Martijn Gijsbertsen 7-2-2918
Burgemeester en wethouders dreigen per 1 maart de stekker te trekken uit het initiatief om de honderdste turbine in het toekomstige Windpark Wieringermeer door particulieren en bedrijven te laten exploiteren.

Animo

Dit omdat daarvoor te weinig animo is.
PvdA-raadslid Sylvia Buczynski vindt het op zijn zachtst gezegd vreemd dat de gemeente de verleende vergunning nu wil intrekken, terwijl de windmolen naar verwachting pas in 2020 wordt gebouwd.

Duurzaamste

,,Hollands Kroon laat niet na zich op de borst te kloppen dat ze de duurzaamste gemeente van Nederland wil zijn en burgerparticipatie hoog in het vaandel heeft staan. Deze actie is daarmee in strijd.’’
Volgens Hollands Kroon zijn 2800 inwoners en 160 ondernemers nodig om de Poldermolen te kunnen realiseren.
Volgens de coöperatie, die de financiering al rond heeft, zijn 1400 tot 1500 inwoners voldoende en zijn er tot dusverre zo’n 150 leden geworven.
Buczynski vindt dat de coöperatie langer de kans moet krijgen.

Contraproductief

Zij wil opheldering van het college, vraagt zich af of er mogelijk andere partijen in de grond zijn geïnteresseerd en noemt de opstelling van burgemeester en wethouders ’contraproductief’.
Noordhollands Dagblad

Hoppa de volgende particuliere ondernemimg die door Hollands Kroon er onder uit word geschoffeld. Dag burgerparticipatie!
Als ondernemer zou je toch drie keer bedenken om zich hier in Hollands Kroon te vestigen. Als je vandaag geen problemen heb, dan krijg je het wel over een paar jaar, maar iedere ondernemer is een keer aan de beurt bij Hollands Kroon. Of als je misschien in een netwerk clubje zit, (VVD-er Meskers weet wel welke)dan heb je bij Hollands Kroon wel kans, zonder problemen.

De PvdA..... Stop ermee!