Keek op de Week (31) met screening raadsleden, nieuwe griffier en........

Hollands Kroon - Hoogte- en dieptepunten van week 31 van 2017 (30 juli - 6 aug.).

Plaats 1

Betere screening kandidaat raadsleden nodig

Volgens de VVD-er Schuiling, burgemeester van Den Helder, is een betere screening van kandidaatsraadsleden nodig. Schuiling haalt een aantal zaken aan van raadsleden zoals mogelijke contacten met de onderwereld de meest in het oog springende is. Het is moeilijk raadsleden te krijgen en, hoewel er voldoende animo is, kunnen bij de motivering volgens Schuiling vraagtekens gezet worden. Voorts schuift Schuiling het begrip ‘moreel besef’ op het podium. Partijen zouden een screening moeten doorvoeren op hun kandidaten. Dat zou dan weer te duur worden en als een minder gewilde kandidaat op plaats 20 onverwachts nummer 1 wordt op de kandidatenlijst ontstaat alsnog een politiek (ongewenste) situatie.

Ongewenste situatie? Herinneren wij ons de malversaties die met name VVD‘ers eigen lijken te zijn? Denk er eens aan wat allemaal in HK gebeurt onder de bezielende leiding van raad en burgemeester/wethouders en deze mensen zijn bovendien ‘bonafide’. Waarmee JAS zeggen wil dat de grens tussen geoorloofd en ongeoorloofd vooral lijkt af te hangen van de in het geding zijnde belangen die, zolang zij door een goed liggend raad(slid) met alle mogelijke toepasbare juridische en ambtelijke middelen opgebracht worden acceptabel zijn, ongeacht de rotzooi die daar later uit voort komt. Moreel besef van een VVD-er?

Bij de 2e kamer verkiezingen in 2006 heeft Rita Verdonk in haar eentje 620.000 voorkeurstemmen (goed voor 9 zetels) verdiend; knulletje Rutte als lijsttrekker met hulp van de hele VVD behaalde 550.000 stemmen. Rutte werd toch MP – dat is dan het VVD moreel besef oftewel de kiezers buiten spel zetten! En dan dat bolle ex-voorzittertje van de VVD, die voormalige taxibaas die wat rommelde met aandelen.

In HK hebben wij de heer Op de Weegh die tenminste netjes opstapte wegens belangenverstrengeling in de aanstaande taxpoet versnipperaar Breedband BV. Weet iemand er nog een paar?

Nee Schuiling, het is de politiek zelf die verbindingen heeft met niet alleen de onderwereld maar ook met NGO’s, media en allerlei actiegroepen die volledig buitenparlementair en anti-democratisch  op ondergrondse wijze  lekker onder en met elkaar bezig zijn de burgers een rad en rookwolken voor ogen te draaien zodat de mensen steeds meer afstand nemen van jullie gekonkel en gebrek aan realiteitszin waardoor al die gangs lekker hun bedoelingen nog verder kunnen blijven doordrammen zodat binnen een jaar of 20 de boel in elkaar dondert en een EU-dictatuur de enige oplossing is. Of is dat de opgelegde taak van VVD, CDA, PvdA en al hun maatjes? De maffia is er niets bij!

Plaats 2

Annemiek Verburg nieuwe griffier HK

Annemiek Verburg uit Oudendijk (NH) wordt de nieuwe griffier. Marnix Philips, het ga hem goed, stapt op en over het waarom heeft JAS geen flauw idee; misschien omdat Nawijn te aardig was? Annemiek heeft wat VU diploma’s op zak over bestuurskunde en nog iets sociaals.

Zo heeft zij al sinds april 2017 een eenmansbedrijf wat voorlichting en advies geeft en heeft zij een bestuur- of regel functie bij de GGD en zij is secretaris van Samenwerking regio Alkmaar.

De lokale CDA-er en boerenstroman Jan Willem van der Klucht, voorzitter van de selectiecommissie, stelt dat Annemiek o.a. tot taakstelling krijgt de raad beter naar buiten te laten treden. Inwoners verwachten een andere benadering van de politiek, de burger moet opgezocht worden en de raad moet meer marketing bedrijven.

En wat bedoelt die Klucht eigenlijk met ‘meer marketing’ bedrijven? Krijgen wij straks een soort politieke colporteur over de vloer die, omdat hij zo 'goed' praten kan, ons straks zaken verkoopt waar wij niets aan hebben? Want dat is wat deze raad al jaren doet buiten hun uitgebreide middagdutjes en 100% mandaat richting Nawijn & Co. Nee Klucht, zo blijft alles bij het oude – het moet naar gekozen burgemeesters en referenda – alleen dan komt de interesse in het bestuur terug. Of willen jullie dat nu juist niet en onbeperkt je gang gaan en de mensen aan het lijntje blijven houden??!!

Plaats 3

Snel internet

In het artikel van dhr. Evert Marsman wordt fundamenteel ingegaan op de nonsens van het breedband project te HK. JAS wil eraan toevoegen, nu die €5.000.000 belastinggeld met alle geweld vernietigd moet worden, het aspect screening zoals genoemd in het eerste artikel van Schuiling, niet alleen bij kandidaatsraadsleden moet worden toegepast maar ook op zittende raadsleden zoals in ons geval in HK de kwestie VVD-er Op de Weegh (woonachtig in het buitengebied), die het paadje ‘snel internet’ als raadslid bewandelde en aan het eind van de wandeling, toen hij directeur van Breedband BV werd, aftrad als raadslid. Hij had geen contacten met derden hoor; hij was in dezelfde persoon een derde.

Redactie JAS

Als de grootste VVD leugenaar aller tijden, premier Rutte, al door welke screening dan ook komt dan geeft dat aan dat er helemaal geen screening is. Naar de buitenwereld toe doet men voorkomen alsof de VVD(en natuurlijk PvdA, CDA, GL., D'66 en de rest van de politiek)uiterst integer is en gezien het aantal onnozelen die op de VVD stemmen lukt ze dat aardig. Het is allemaal hetzelfde tuig die elkaar alle denkbare voordeeltjes en baantjes toeschuiven.