Voormalig VVD-Kamerlid Berckmoes (Julianadorp) zegt partijlidmaatschap op

• donderdag 4 mei 2017
  • Categorie:
  • Den Helder - Voormalig VVD-kamerlid Ybeltje Berckmoes-Duindam uit Julanadorp heeft haar lidmaatschap van de partij opgezegd.Marten Visser
    Reden is de manier waarop de partij omgaat met de kwestie rond voorzitter Henry Keizer. Die is opspraak vanwege een omstreden zakelijke deal, maar mag gewoon op zijn post blijven. Berckmoes hekelt op haar Facebookpagina de ’halfslachtige houding waarmee de partij omgaat met het integriteitsschandaal omtrent voorzitter Henry Keizer’.
    Volgens haar had hij tijdelijk terug moeten treden als voorzitter van de VVD. Berckmoes: ,,Ik zie geen verbetering terwijl de afspraken in de partij hierover duidelijk zijn. Keizer geeft aan honderd procent integer te hebben gehandeld. Het is aan anderen om die conclusie te trekken. Ik ben diep teleurgesteld in de VVD. Niets wijst erop dat er binnen de partij echt iets gaat veranderen. En dat is toch hard nodig.’’

Noordhollands Dagblad