Geen motie van wantrouwen tegen Nawijn

• zaterdag 12 november 2016
  • Hollands Kroon - Hippolytushoef - De fractie Wittink, die zich in de gemeenteraad van Hollands Kroon heeft afgescheiden van Lada, dient geen motie van wantrouwen in tegen burgemeester Jaap Nawijn.
    Henk Cornelissen

Daarvan was sprake, naar aanleiding van Nawijns uitspraak over de familie Lombaard, na afloop van
    de vergadering van 25 oktober. Terwijl de microfoon nog aanstond duidde de burgemeester het echtpaar in een onderonsje met de griffier aan als 'zure gekken'. Het filmpje waarop dat te zien en te horen is, werd landelijk nieuws.

De raad brengt op 22 november wel een motie van treurnis in stemming. Volgens Henk-Jan Wittink heeft het geen zin dan nog een motie van wantrouwen in te dienen. „Misschien krijg ik een paar raadsleden zo ver dat ze erin meegaan, maar voor mij staat vast dat zo'n motie toch niet zal worden aangenomen", zei hij donderdagavond bij een bijeenkomst in café De Kasteleen in Hippolytushoef, waar hij met een aantal geestverwanten de te volgen koers van zijn eenmansfractie besprak.

„Een motie van wantrouwen doet het leuk voor de bühne, ik wil niet de verdenking op mij laden dat ik alleen maar populistisch bezig ben", aldus Wittink. Hij zegt zich te hebben gestoord aan een zin in de verklaring die de gemeenteraad naar aanleiding van het incident uitgaf. „De raad gaf aan 'geschokt' te zijn. Volgens mij ben je dat als je een dierbare verliest."

Noordhollands Dagblad

Er zullen weinig burgers zijn in HK die geloofd hebben dat er een motie van wantrouwen tegen Nawijn zou worden ingediend, Laat staan dat die motie zou worden aangenomen. Nadat dhr. Eichhorn kritische vragen over het slechte functioneren van de gemeente(incl. Nawijn) heeft gesteld zijn alle verdedigingsgordels opgetrokken. De bevolking waarvan 80 % van mening is dat Nawijn, de fraudeur, niet meer te handhaven is heeft zoals gewoonlijk het nakijken, zo werkt dus de democratie.

Hier laat Dhr.Witting nu zelf al blijken dat hij zich zelf niet stoort aan de problemen en uitlatingen die er gedaan zijn. Dus kunnen we hier uit afleiden dat wij nu weten dat hij uit het zelfde hout is gesneden als burgemeester Dhr.Nawijn en wij dan nog wel vaker van deze uitlatingen kunnen verwachten. Luisteren en respect voor elkaar geven en geschokt te zijn doe je niet alleen na de dood maar ook bij het leven. Ik wens Henk Jan veel succes met zijn nieuwe clubje en weten nu hoe hij over zijn eigen leden denkt.