Miljoenen voor bedrijven en banen in Noordkop op tafel

SCHAGEN - De gemeenten Schagen, Hollands Kroon, Den Helder en Texel moeten 91,60 euro per inwoner op tafel leggen om tussen 2017 en 2020 bovenregionale projecten te kunnen uitvoeren.

Met het totaalbudget van vijftien miljoen euro wil de ’regionale raadscommissie Noordkop’ onder meer het vestigingsklimaat voor bedrijven verbeteren en werkgelegenheid voor de regio scheppen.

Ook moeten de investeringen leiden tot nauwere samenwerking op het gebied van havenontwikkelingen en toerisme plus betere aansluiting van onderwijs en arbeidsmarkt.

Verdubbelen

De provincie heeft eerder al toegezegd, wanneer de gemeenten met hun financiële aandeel akkoord gaan, dat miljoenenbedrag te zullen verdubbelen.
De nieuwe commissie met raadsleden uit diverse gemeenten komt donderdag 10 maart om 17.00 uur voor de eerste keer bijeen in de Helderse schouwburg De Kampanje op Willemsoord.
NHD 2-3-2016