Drie azc's in Den Helder is genoeg

• maandag 19 oktober 2015
  • Categorie: , ,
  • DEN HELDER - Den Helder heeft geen plaats voor meer dan de drie huidige asielzoekerscentra, laat staan voor een zogenoemde ’megaopvang’.

Door Hedzer Faber - 19-10-2015,

Dat heeft burgemeester Koen Schuiling geantwoord aan commissaris van de koning Johan Remkes, die op zoek is naar een plek voor een opvang voor 2.500 vluchtelingen in de provincie.

Nu worden er in totaal al circa duizend asielzoekers opgevangen in het oorspronkelijke asielzoekerscentrum aan de Nieuweweg, de tijdelijke in de oude Maaskampkazerne en de nieuwe in de voormalige jeugdgevangenis De Doggershoek. Daarmee is de maximumcapaciteit bereikt, aldus de burgemeester. Een multidisciplinaire werkgroep is opgericht om knelpunten en moeilijkheden te inventariseren.

Een nijpend probleem is nog altijd dat van de samenwerkende hulpinstanties Leger des Heils, Rode Kruis en Stichting Present. Die zoeken een loods of vergelijkbaar in de buurt van de drie centra om hulpgoederen als kleding en schoenen te kunnen verdelen onder de behoeftige asielzoekers.
    Vanuit de huidige inzamellocaties in het centrum is dat voor de vrijwilligers geen doen, aldus de instanties, omdat het om heel veel verstrekken van de goederen maatwerk vergt.

Jan-Arie van der Kolk van het Leger des Heils: ,,We slagen er zo nog niet in om de juiste spullen bij de juiste mensen te krijgen. Frustrerend is dat er wel overheidsgebouwen leeg staan in die buurt, maar we krijgen geen medewerking van de Rijksdienst Domeinen.’’

Wie een suggestie heeft, kan hem mailen via:janarie.vander.kolk@legerdesheils.nl.

NHD

We moeten ons zo langzamerhand eens gaan afvragen hoeveel asielzoekers vanuit Duitsland met z'n open grenzen naar Nederland doorreizen.
    Als het zo doorgaat dan komen er veel meer als 100.000 dit jaar naar Nederland, vandaar de immense hoeveelheid aan AZC's die geopend moeten worden. De regering vertelt ons sprookjes over het werkelijke aantal.
    De schade voor Nederland zal niet te overzien zijn.

Inzamelacties voor kleding zijn zinloos omdat de dames en heren gelukzoekers alleen maar nieuwe (merk)kleding willen.
    Instanties zoals het Leger des Heils kunnen zich beter bekommeren om de autochtone mensen die door wat voor oorzaak dan ook uit hun woningen zijn gezet en op straat rondzwerven, of onze ouderen die liggen te verkommeren in hun plasluiers, of de chronisch zieken die hoe langer hoe meer problemen krijgen met hun zorgverzekeraar, maar daar hoor je dat soort hypocriete hulpverleners niet meer over.

Momenteel laat de media ons in woord en beeld trieste beelden zien van 'vluchtelingen 'in weer en wind.Deze beelden worden door de hulpverleners graag gezien om hun hobby te kunnen blijven uitoefenen en de bevolking week te maken voor extra begrip. We moeten niet vergeten dat 90% van deze vluchtelingen al meer dan een jaar in een of meerdere veilige gebieden hebben gewoond en nu op drift zijn geraakt naar het 'rijke west Europa". U en ik hebben daar minimaal 50 jaar voor moeten ploeteren om Nederland te maken zoals het nu is en ik laat mij door niemand afpakken. Voor de 'echte vluchteling' staat mijn en uw huisdeur wagenwijd open, echter voor gelukzoekers zit mijn deur voor eeuwig op slot.