DE EFFECTEN VAN DE NIEUWE APV

• vrijdag 29 mei 2015
  • HOLLANDS KROON - De Radboud Universiteit gaat twee jaar lang de effecten van invoering van de nieuwe Algemene Plaatselijke Verordening (APV) onderzoeken. De onderzoeksopdracht werd dinsdag jongstleden door burgemeester Nawijn en Peter Kruyen van de Nijmeegse universiteit getekend.

De nieuwe APV, die bestaat uit een klein aantal regels, past bij het uitgangspunt dat we gezamenlijk moeten werken aan een verantwoordelijke samenleving. Een samenleving met meer eigen verantwoordelijkheid en vrijheid voor inwoners en een gemeente die helpt waar dat nodig is.

Burgemeester (links) en Peter Kruyen van de Radboud Universiteit Nijmegen ondertekenen de onderzoeksopdracht. (Foto: website gemeente Hollands Kroon)
    Om een realistisch beeld te krijgen van de effecten wordt er gezocht naar een representatieve groep van zo'n 1000 personen die wonen in Hollands Kroon. Deze groep wordt binnenkort door de gemeente geselecteerd en gevraagd om mee te werken aan het onderzoek. Dit onderzoek bestaat uit het (digitaal) beantwoorden van een aantal vragen. Deze vragen worden meerdere malen voorgelegd, om te zien of er verandering optreedt.
    Voor inwoners die niet geselecteerd zijn voor het onderzoek maar wel mee willen praten/denken over dit onderwerp wordt binnenkort een website gelanceerd. Op deze website worden regelmatig stellingen en poll’s geplaatst, om de discussie over dit onderwerp actueel te houden.

29-5-2015