Medvedev: Bloeddollars van Amerikaanse schurken zullen het Russische leger niet stoppen

• maandag 22 april 2024
  •  ...militaire hulp voor de Oekraïne zou het Russische leger niet stoppen.....

Medvedev: Bloeddollars van Amerikaanse schurken zullen het Russische leger niet stoppen

(Vertaling: E.J. Bron)

De zojuist door het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden aangenomen wet betreffende militaire hulp voor de Oekraïne zou het Russische leger niet stoppen – daarvan is de voormalige Russische president en huidige vicevoorzitter van de Veiligheidsraad van de Russische Federatie, Dmitri Medvedev (foto), overtuigd.

Na maandenlang politiek gebakkelei werd enkele dagen geleden een militair hulppakket ter waarde van $ 61 miljard voor de Oekraïne door het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden goedgekeurd. De situatie voor het Oekraïense leger is op grond van munitiegebrek steeds lastiger geworden. In zoverre bedankte de Oekraïense president Volodymyr Zelensky de Amerikaanse afgevaardigden voor hun ondersteuning.

Medvedev, de vicevoorzitter van de Veiligheidsraad van de Russische Federatie, reageerde daar cynisch op:

De stemming van de Amerikaanse schurken zal de gevechten alleen maar verlengen en het aantal slachtoffers in deze oorlog verhogen.”

En verder:

Natuurlijk zullen we winnen, ongeacht de bloedige dollars die de onverzadigbare Amerikaanse wapenindustrie in de strot geduwd worden. Kracht en waarheid staan aan onze kant.”

In de bijdrage van Medvedev op Telegram noemde hij de VS het afschuwelijke, boze imperium van de 21e eeuw, dat ineen zou storten.

Maandenlange blokkade

Alle Republikeinen in het Huis van Afgevaardigden hadden geweigerd de wet over de Oekraïne-hulp te ondersteunen, om zodoende druk op het Witte Huis tegen de illegale migratie aan de grens met Mexico uit te oefenen. Enkele afgevaardigden beschuldigden Joe Biden er van geen duidelijke strategie ter beëindiging van het Oekraïne-conflict te hebben.

In totaal stemden 311 afgevaardigden (dus ook de nodige Republikeinen) voor de Oekraïne-ondersteuning om $ 60,8 miljard beschikbaar te stellen, 112 stemden tegen.

Zelensky had er voor de stemming wanhopig voor gewaarschuwd dat de Oekraïne de oorlog zou verliezen wanneer het Congres niet meer hulp zou toestaan. Na verdere kritiek uit Kiev en van Europese bondgenoten legde de voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, de Republikein Mike Johnson, het wetsontwerp afgelopen week ter stemming voor – en verklaarde Rusland tot een deel van een “nieuwe as van het kwaad”.

Bron:
    unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron
    www.ejbron.wordpress.com)