Het kaartenhuis stort in: waarom windmolens juist klimaatverandering veróórzaken in plaats van tegengaan

• maandag 22 april 2024
  • .. windmolens veroorzaken juist klimaatverandering in plaats van waar ze voor bedoeld zijn,....

Robin de Boer 22-4-2024

Luister naar dit artikel
    NineForNews.nl
    00:00 / 01:46

Ons land wordt volgeplempt met windmolens om ‘klimaatverandering’ tegen te gaan, maar volgens deskundigen veróórzaken ze dat juist.

Als je een heleboel windmolens op de zee of op het land plaatst, dan beïnvloeden ze de menging van de lucht en het water, zei Cyril Wentzel, voorzitter van De Groene Rekenkamer, voor de camera van Ongehoord Nederland.

Grootschalige windparken die nu op de Noordzee gepland worden, gaan wel degelijk het regionale klimaat beïnvloeden, waarschuwde Wentzel.

(Video verwijderd? Klik hier...)

Opwarmt

Hij wees erop dat er in 2023 een studie is verschenen waarin dit wordt aangetoond, dat er meer verdroging plaatsvindt en dat het daardoor opwarmt.

’s Nachts is er normaal gesproken heel weinig verticale menging van de lucht, maar windmolens veroorzaken dan verticale menging van de luchtlagen en dan krijg je verwarming van de normaal wat koudere lucht aan de grond, aldus Wentzel.

100 kilometer

Auteur van ‘Windhandel’ Bert Weteringe zei in de studio van het tv-programma Ongehoord Nieuws dat windmolens juist klimaatverandering veroorzaken in plaats van waar ze voor bedoeld zijn, namelijk het tegengaan van klimaatverandering.

“Als je dit grootschalig gaat doen op zee, mengen ze die luchtlagen met elkaar, en krijg je wolken en mistvorming,” zei Weteringe. “In het zog van zo’n park, de windschaduw noemt men dat, kan het wel 100 kilometer duren voordat de windsterkte weer terug is op het originele niveau. Dat geeft aan hoe groot het gebied is dat beïnvloed wordt door die grote windpar

De auteur: Robin de Boer is economisch geograaf. Volg hem hier op Substack.

NineForNews.nl

Zie ook dit artikel en let vooral op de wolkvorming achter de windmolens. Die wolken waren er anders ook niet geweest.

Ja de green deal kost ons meer dan een biljoen euro's en maakt meer kapot dan je lief is. Is er überhaupt een voordeel aan windmolens? Het is ongelooflijk zoveel schade wij toebrengen aan de natuur. Vogels, vleermuizen, lekkend sf6 gas, ultrasone bromgeluiden, en nu ook nog klimaat verstorend. De domme politici die dit hebben opgezet zijn dus echt gestoord door wensdenken en nattedromen. Het is verschrikkelijk wat een dram politici dit zijn. NEE GELD SPEELT GEEN ROL.
    wij betalen ons suf en het is gemakkelijk om geld van een ander uit te geven ZIJ VERNIELEN ONS LEVENSOMGEVING

Dekker zei

De klimaat maatregelen zijn helemaal niet om het klimaat te doen, al moeten we dat wel geloven.
    Het doel van de elite zoals de Rockenfellers, George Soros, Bill Gates, Klaus Swab en nog meer van die ellendelingen is om door middel van angst de wereldbevolking zo te indoctrineren dat die bevolking gelooft dat Het Klimaat de oorzaak is van alle ellende zoals doden en ook voedsel tekorten. Als een man als Bill Gates laat weten(zie internet) dat de wereldbevolking gedecimeerd moet worden en hij heeft inmiddels al 100.000 hectare grond opgekocht dan moeten we ons afvragen waarom een schathemelrijke man zoveel landbouwgrond opkoopt. (https://www.boerenbusiness.nl/grond/artikel/10890695/hoe-bill-gates-de-landbouw-in-de-vs-verandert) Hij gaat daar gewoon mee door en waarom? Het antwoord is heel eenvoudig: Bill Gates en zijn broeders in het kwaad kopen zoveel grond op en laten dat braak liggen, een deel van de wereldbevolking verhongert dan vanzelf. Middels al zijn bedrijven heeft hij zeer grote invloed in de Farmacie, daar komen dus ook alle Corona prikken vandaan. Deze rijken hebben inmiddels bijna de gehele media opgekocht en zodoende kunnen ze laten schrijven en zeggen wat zij bepalen. Het is heel angstig maar zo zit het want u denkt toch niet dat al de hedendaagse ellende toeval is? We moeten geloven dat het uiterst belangrijke Co2 opwarming veroorzaakt, het is flauwe kul want zonder, of slechts een deel van de huidige 0,04% Co2 legt iedereen het loodje. hetzelfde met stikstof 78%, Corona, Oekraïne, het is allemaal vooropgezet. We hebben het wereldwijd gezien met de vrijheid beperkende maatregelen die absurd en tegen de wet waren, ze deden het gewoon en nu worden we door Rutte, een vazal van het WEF, een oorlog in gerommeld.