NSIDC data: Meer zeeijs op Antarctica dan 40 jaar geleden

• Het klimaat is aan het AFKOELEN
    18-2-2020

_____________________________________________________________________________
    Harde feiten ontkrachten opwarming propaganda van KNMI (‘Klimaat Nepnieuws Media Indoctrinatie-instituut’) – Sneeuw in woestijn Saudi Arabië – Zeer zeldzame sneeuwval kleurt Baghdad wit – Ook sneeuw- en koude records in Turkije, Syrië, Iran en VS
    ———————————————————————————
    Hoewel eerdere ‘zekere’ voorspellingen dat het ijs op de Noordpool in 2000 en later 2020 helemaal gesmolten zou zijn, en enorme stukken land onder de ijslaag op Antarctica zichtbaar zouden worden, in het geheel niet zijn uitgekomen, gaat het KNMI vrolijk door met het verstrekken van nepnieuws over het klimaat. Zo werd afgelopen weekend wéér gesuggereerd dat de Zuidpool aan het smelten is. Officiële gegevens van het gezaghebbende NSIDC laten echter zien dat er op Antarctica niets bijzonders aan de hand is, en er zelfs meer zeeijs is dan 40 jaar geleden, zoals ook in 16 van de tussenliggende jaren tot 2020 het geval was.
    Het NSIDC (National Snow & Ice Data Center) baseert zijn data onder meer op basis van NASA satellieten, en stelt dat ‘de mate van het (seizoens)afname van ijs in januari aanzienlijk is vertraagd… De omvang nam af met 3,19 miljoen km2, wat langzamer is dan het gemiddelde van 3,79 miljoen km 2 tussen 1981 tot 2010.’ Er is nu meer zeeijs op Antarctica in 1980, 1981, 1984, 1985, 1988, 1992, 1993, 1997, 2000, 2005, 2006, 2007, 2011, 2016, 2017, 2018 en 2019.
    Natuurlijke schommelingen schaamteloos geëxploiteerd
    Op schaamteloze wijze exploiteert het KNMI de jaarlijkse natuurlijke afname van het ijs op Antarctica als ‘bewijs’ voor antropogene (door mensen veroorzaakte) klimaatopwarming. In navolging van extreemlinkse politieke partijen (vooral GroenLinks en D66) en milieuorganisaties doet het KNMI voorkomen als het klimaat hetzelfde dient te blijven, terwijl dat door de hele geschiedenis heen altijd aan sterke schommelingen onderhevig is geweest – ook in het zowel recente als verre verleden, toen er nog geen enkele sprake was van door menselijke technologie veroorzaakte CO2 uitstoot.
    Het KNMI heeft zichzelf hiermee wederom volledig ongeloofwaardig gemaakt als ‘onafhankelijk wetenschappelijk’ instituut, en fungeert al geruime tijd enkel nog als propaganda orgaan voor de linkse klimaatbeweging, die ook het grootste deel van onze politiek stevig in zijn greep heeft gekregen.
    Het klimaat is aan het AFKOELEN
    Nederland kende gisteren zijn zachtste 16 februari ooit, met temperaturen van ruim 17 graden in Limburg en Twente. Elders in de wereld is het juist extreem koud. Zo sneuvelden in de VS tussen 14 en 15 februari vele tientallen koude records. De mainstream media besteedden echter enkel aandacht aan een nieuwe hitte record in de zuidelijkste helft van het subtropische Florida (2), daarmee net als het KNMI valselijk de indruk wekkend dat het klimaat snel opwarmt.
    De realiteit is exact omgekeerd: de Aarde is al een half decennium substantieel aan het afkoelen. Dat blijkt zelfs uit de cijfers achter de gemanipuleerde statistieken van het NOAA (National Oceanic & Atmospheric Administration), waarmee men juist opwarming probeerde te bewijzen. Uit de data van het NOAA rapport van januari 2020 blijkt echter dat de wereldwijde temperatuur tussen 2015 en 2019 met 0,13 graden (per decennium) is begonnen AF te nemen. (4)
    Nu we een periode met zeer lage zonne activiteit ingaan en het magnetische veld van de Aarde ons minder goed beschermt, zullen kosmische stralen steeds heftigere weers- en temperatuurschommelingen veroorzaken. Dat hoort bij een Zonne Minimum en global cooling, en heeft helemaal niets met CO2 te maken. Electroverse: ‘Val dus niet voor de onzin agenda’s van de politiek: onze toekomst is er een met almaar erger wordende KOU.’ (3)
    Besneeuwde palmen in Baghdad, 6 meter sneeuw in Iran, ijzige winter in Zuid Korea
    Kou, zoals in Saudi Arabië, waar een deel van de woestijn vorige week wit kleurde, en veel plaatsen record lage temperaturen maten. Op dinsdag en woensdag waren de straten in de hoofdstad Riyadh uitgestorven, zo koud was het. In Tarif, bij de grens met Jordanië werd een nog nooit eerder gemeten –5 graden Celsius genoteerd. (3)
    Ook Turkije, Syrië, Iran en Irak werden door extreme kou en sneeuwstormen getroffen. In Göle, in het noordoosten van Turkije, werd het zelfs -40, een record. Ook in andere provincies en districten daalde het kwik tot ver onder de -20 en zelfs -30. In de eerste week van februari kwamen er in Bahcesaray bij twee lawines 41 mensen om het leven. Fonteinen en stuwmeren bevroren, en op diverse plaatsen viel soms tientallen centimeters sneeuw.
    In Iran viel eveneens sneeuw, en wel zoveel, dat op sommige plaatsen een muur van 6 meter dik ontstond. Dit veroorzaakte grote chaos op de wegen, en duizenden auto’s, inclusief sneeuwruimers, werden compleet onder dikke pakken sneeuw begraven. In buurland Irak konden inwoners van Baghdad op 11 februari zeer zeldzame foto’s maken van met vaste sneeuw bedekte palmbomen, iets dat al meer dan een eeuw niet meer was voorgekomen. (5)(7)
    Ook ijzige winter in Zuid Korea, waar in de hoofdstad Seoul vandaag 4,1 centimeter sneeuw viel, bovenop de 3,9 centimeter van gisteren. De harde wind doet de -5,5 graden vorst als dubbel zo laag aanvoelen. Morgen wordt het zelfs -8. Op het eiland Jeju viel 73 centimeter sneeuw. (6)
    Klimaatpropagandisten zullen de mens de schuld blijven geven
    Zodra global cooling in de komende jaren niet langer te ontkennen valt, zal de klimaatpropaganda in het Westen gewoon worden voortgezet. Teveel posities, reputaties en subsidies staan namelijk op het spel. Alarmistische instellingen zoals het KNMI, dat wat ons betreft kan worden omgedoopt tot ‘Klimaat Nepnieuws Media Indoctrinatie-instituut’, zullen daarom plotseling gaan beweren dat ‘uit nieuw onderzoek blijkt dat menselijke CO2 uitstoot verantwoordelijk is voor de afkoeling van ons klimaat’.
    Want toegeven dat ze het al tientallen jaren faliekant mis hebben, toegeven dat het niets met CO2 te maken heeft en allemaal onderdeel is van Agenda-2030 van de VN, waarmee doelbewust onze welvaart en vrijheid worden afgebroken met almaar hogere belastingen en steeds strengere, ontwrichtende anti-fossiele energiemaatregelen (zoals het afsluiten van aardgas in Nederland), betekent dat de personen die dit afbraakbeleid door onze strotten rammen, verantwoording zullen moeten afleggen voor hun flagrante leugens, waarmee ze honderden miljarden uit de samenleving wegzuigen voor het bestrijden van een volledig verzonnen CO2-klimaatcrisis.

Xander