Provincie zet de deur open voor de bouw van windmolens in de Schermer

• zaterdag 18 januari 2020
  • Categorie: , ,
  • De Schermer en zelfs de Eilandspolder zijn niet langer veilig voor windmolens. Ook de binnenduinrand kan worden gebruikt voor de bouw van grote turbines.

De provincie Noord-Holland zet de deur wijd open voor windmolens die ook nog eens veel dichter op huizen kunnen komen.
    Om te voldoen aan het Klimaatakkoord moeten er veel meer windmolens komen. Drastische maatregelen zijn nodig om in tien jaar tijd te komen tot 49 procent minder CO2 uitstoot dan in 1990. Noord-Holland zit nu op zes procent. In 2050 moet alle benodigde energie duurzaam zijn opgewekt. De provincies voelen de hete adem van ’Den Haag’ in hun nek.

Niet heilig

Het provinciebestuur maakt per regio een Regionale Energie Strategie (RES), samen met de gemeenten, het waterschap (Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier) en netwerkbeheerder Liander. Over een half jaar moet er een voorlopig plan zijn, in maart 2021 het definitieve. Nu de eerste studies achter de rug zijn, wordt duidelijk welke koers wordt ingezet. Oude regels over de bescherming van het landschap, de dorpsgezichten en de natuur worden aangepast. Daardoor komen nu de Schermer en de binnenduinrand in beeld. Zelfs de beschermde status van de Eilandspolder (Natura 2000-gebied) is niet heilig, zo is te zien op een eerste kaartje.
    Inmiddels is er een recentere kaart maar ook daarop is te zien dat er voor de bouw van windmolens in de Schermer en de binnenduinrand ’ruimte is onder voorwaarden’. Ondanks de aantekening ’Bijzonder Provinciaal Landschap’ (BPL).
    Ook blijkt dat windmolens op 200 meter afstand van huizen mogen komen te staan (dat was 600 meter).
    Noordhollands dagblad

Jan zei

Een betere manier om het juist wat ontstane draagvlak voor klimaatmaatregelen weer ongedaan te maken, was er niet te vinden. Plus de financiele gevolgen als die straks duidelijker worden. Dit wordt helemaal niets. Heroverweeg de optie kernenergie, als we dat weer omarmen zijn we sit de problemen zonder molens en zonnepanelen en kunnen we van het gas en andere fossiele brandstoffen af.

Ze schamen zich ook nergens meer voor he?

Het is tijd dat er procedures in werking gesteld worden om gedeputeerde en provinciale staten leden persoonlijk aansprakelijk te stellen omdat zij volksgezondheid in gevaar brengen met het door hen gewenste windmolen beleid. Zij maken zich daardoor tevens schuldig aan een ernstige ondermijning van de rechtstaat. Een bindend referendum zou ingevoerd dienen te worden binnen de provincie Noord Holland, en natuurlijk ook landelijk nu de rechtstaat ernstig ondermijnd wordt door overheden in samenwerking met multinationals en banken. http://burenvanlageweide.nl/haalbaarheid/wind-turbine-syndromede

Hoe meer windmolens en zonnepanelen hoe meer de bevolking aan subsidies moet ophoesten.
    Het hele systeem is er op gebaseerd om de gewone bevolking zo snel mogelijk van hun laatste centjes af te helpen.
    Wind- en zonne-energie worden ons door de strot geduwd, het heeft helemaal niets te maken met het klimaat, alleen maar om ons uit te kleden.
    Zaterdag werd bekend dat het stroom laden langs de snelweg van €8,00 per lading opgetrokken wordt naar.....€45,00. Een beter voorbeeld van hoe we in de maling worden genomen is er niet.