IJsberen ontmaskeren de klimaat-hysterici als klimaat-leugenaars

• zondag 24 november 2019
  • De “door de mens gemaakte” klimaatverandering is de zondebok geworden voor problemen.....
    24-11-2019

Door: Marilla Slominski – Vertaling: E.J. Bron)
    Al voor het derde achtereenvolgende jaar vriest de Canadese Western Hudson Bay voor de 16e november dicht, de dag die sinds de jaren-80 als gemiddeld tijdstip van het jaarlijkse beginnende dichtvriezen geldt. De ijsberen zouden na bijna vijf maanden aan land nu in de richting van het zee-ijs trekken, dat zich nu aan de kust vormt, berichten bewoners in de buurt van Churchill.
    Na in totaal vijf goede jaren van zee-ijs voor de ijsberen, duidt het nieuwe vroege dichtvriezen op nog een goed zesde ijsbeer-seizoen 2019/2020 in de Western Hudson Bay, bericht WUWT, het blog van de Amerikaanse weerman Anthony Watts, die zich o.a. kritisch bezighoudt met het thema klimaatverandering.
    Op foto´s, die vanuit een helikopter werden gemaakt, is een ijsbeer-moeder met haar beide jongen op weg richting het zee-ijs, wat er een signaal voor zou zijn dat de meeste dieren het vasteland verlaten hebben, omdat ijsbeer-moeders meestal de laatste zijn die richting de kust trekken, aldus Watts.
    Op dit moment is het in Churchil ijskoud met nachtelijke temperaturen onder de -20 graden Celsius. De thermometer daalde volgens WUWT enkele dagen geleden zelfs naar -36 graden. Er staat de ijsvorming dus niets in de weg. Alleen de toeristen zullen waarschijnlijk teleurgesteld zijn, die naar de kleine stad Churchill komen om de machtige goed gevoede ijsberen te bekijken. Voor hen was het seizoen, net zoals verleden jaar al, weer eens kort.
    Ondertussen verheffen de zelfbenoemde klimaatbeschermers nog steeds de meest belachelijke beschuldigingen om hun theorie van de klimaat-wereldondergang te onderbouwen: “Het nieuwste slachtoffer” van de door de mens veroorzaakte klimaatverandering is volgens “Euronews” de Groenlandse luchthaven Kangerlussuaq, die binnen de komende vijf jaar gesloten moet worden. Zogenaamd zou het opdooien van de permafrost-bodem hiervoor verantwoordelijk zijn, het zou er echter ook verband mee kunnen houden dat de autoriteiten met het ook op de 11.000 vertrekken en aankomsten per jaar besloten hebben om een grotere luchthaven in Nuuk in het noorden te bouwen, vermoedt “Breitbart”.
    In de afgelopen jaren werd volgens “Breitbart” de “klimaatverandering” voor alles verantwoordelijk gemaakt wat er verkeerd gaat in de wereld – van het inzakken van de koffieproductie via verwoestende wervelstormen tot aan een daling van de populatie van de Hawaïaanse monniksrobben, de vermindering van trekkende zangvogels en kouder wordende winters toe.
    De “door de mens gemaakte” klimaatverandering is de zondebok geworden voor problemen, die reiken van het massale sterven van rendieren tot aan het ontstaan van “spookbossen” langs de Amerikaanse Atlantische kust.
    Ook prominenten worden getroffen door de klimaatverandering waanzin. In 2018 verklaarde de zanger Stevie Wonder dat klimaatverandering de kanker zou hebben veroorzaakt, die de legendarische soulzangeres Aretha Franklin had gedood, en hij verklaarde dat de klimaatverandering sceptici medeverantwoordelijkheid zouden dragen aan haar dood. En in 2008 gaf de 85-jarige monsterjager van Loch Ness, Robert Rines, zijn 37-jarige speurtocht naar Nessie op met de motivering dat Nessie waarschijnlijk gedood zou zijn door de globale opwarming.
    Bron:
    www.journalistenwatch.com
    Door: Marilla Slominski
    Vertaald uit het Duits door:
    E.J. Bron(www.ejbron.wordpress.com)