42e Open Water Wedstrijd en Molentocht in het Oude Veer

• dinsdag 25 juni 2019
  • Categorie:

• Het wedstrijdprogramma kent een grote diversiteit aan afstanden voor alle leeftijdscategorieën.

ANNA PAULOWNA – De inschrijvingen voor de 42e Open Water Wedstrijd op zaterdag 6 juli 2019 zijn geopend. Ook dit jaar kan er meegezwommen worden in het buitenwater van het Oude Veer te Anna Paulowna. Naast de wedstrijd wordt er dit jaar ook een Molentocht georganiseerd voor  oud-Swim to Fight Cancer zwemmers en zwemmers die kennis willen maken met open water zwemmen.

Het wedstrijdprogramma kent een grote diversiteit aan afstanden voor alle leeftijdscategorieën. Waaronder NTB afstanden (2 en 5 km vrije slag) en twee unieke marathon afstanden: 7,5 en 15 km vrije slag. Bij deze afstanden zijn wetsuits toegestaan.

Molentocht
    De organisatie van de Open Water Wedstrijd Anna Paulowna was vorig jaar ook mede verantwoordelijk voor de organisatie van Swim to Fight Cancer Hollands Kroon. Aangezien dit evenement dit jaar niet in de gemeente Hollands Kroon gehouden wordt, wil de organisatie graag de enthousiast geworden zwemmers een kans bieden om ook dit jaar in het open water te zwemmen met de Molentocht. De beschikbare afstanden zijn: 250 meter vrije slag (6+, 6 en 7 jarigen alleen onder begeleiding van 18+), 500 meter vrije slag (9+) en 1.000 meter vrije slag (12+). Inschrijven voor de Molentocht kan via het formulier op openwaterzwemmen.oudeveer.nl.

Inschrijven overige afstanden
    Inschrijven voor de KNZB afstanden is mogelijk via OLOWIS (olowis.translan.nl) of openwaterzwemmen@oudeveer.nl. Wil je, je opgeven voor de marathon afstanden? Dan kan dat via: marathonzwemmen@oudeveer.nl. De inschrijving sluit op maandag 1 juli 2019 om 23:59.

Kortom verwacht de organisatie een dag vol activiteit en sportiviteit met een aantal nieuwe onderdelen. Kijk voor meer informatie zoals het volledige wedstrijdprogramma op openwaterzwemmen.oudeveer.nl en social media @oudeveer.