PVV plaatst vraagtekens bij Solaroad

• dinsdag 30 april 2019
  • Categorie: , ,
  • Haarlem - De PVV Noord-Holland wil van Gedeputeerde Staten weten of het mogelijk is zo snel mogelijk uit Solaroad BV te stappen.
    Peter Schat 30-4-2019

Ondanks tegenstemmen van de Statenfractie nam Noord-Holland begin dit jaar voor een half miljoen euro deel in de BV, die experimenteert met zonnewegdek.

Reden om dit besluit opnieuw ter discussie te stellen zijn de problemen waar zonnewegdekken in Haarlemmermeer en Spijkenisse mee kampen. Daar kwam vocht onder het wegdek. In Spijkenisse door barsten in het  wegdek. Dat zonnewegdek is vorige maand gesloten. Solaroad en TNO doen onderzoek naar de problemen in zowel Spijkenisse als Haarlemmermeer.

De PVV vraagt wat repareren an het Haarlemmermeerse zonnewegdek kost en wil weten of GS de mening deelt 'dat deze problematiek duidelijk aantoont dat de provincie zich niet meer moet inlaten met dergelijke sciencefiction projecten, teneinde geen Russische roulette te spelen met Noord-Hollands belastinggeld'.

Noordhollands Dagblad