Onrust na reeks incidenten in appartementencomplex van burgemeester Nawijn

• zaterdag 26 november 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon -  Hippolytushoef - In appartementencomplex Koningshof in Hippolytushoef, waar ook burgemeester Jaap Nawijn van Hollands Kroon woont, heerst grote commotie onder bewoners.
     Martijn Gijsbertsen

Verschillende mensen in het pand  aan de Koningstraat (24 woningen) voelen zich onveilig en zijn ongerust, nadat indringers zich recent drie keer de toegang tot het gesloten gebouw hebben verschaft. Zo blijkt een boze, geëmotioneerde man burgemeester Nawijn enkele weken geleden in de hal te hebben opgewacht en te hebben toegeschreeuwd.

Deze 68-jarige inwoner van Anna Paulowna is door de politie gearresteerd. Wat er precies is geroepen, waarom en of daarbij sprake is geweest van bedreiging willen justitie, gemeente en Nawijn niet prijsgeven. Er is geen aangifte gedaan, de verdachte is intussen op vrije voeten gesteld en gedagvaard wegens huisvredebreuk.

Verder zijn er onlangs een insluiping en poging tot inbraak geweest bij een 82-jarige bewoonster van Koningshof, een buurvrouw van de burgemeester. De eerste keer was zij niet thuis. Bij de nachtelijke inbraakpoging lag zij op bed, zag een vreemdeling in de deuropening, begon te schreeuwen en drukte op een knop, waardoor de alarmcentrale werd gewaarschuwd. Daarop maakte de man zich uit de voeten.

De recherche heeft forensisch onderzoek in haar appartement verricht, waarbij ook braakschade is aangetroffen. Omdat het complex is beveiligd met bewakingscamera's, zijn beelden opgevraagd. Een politiewoordvoerster laat desgevraagd weten dat de incidenten los van elkaar lijken te staan. Bewoners.vrezen dat de daders zich hebben vergist en de burgemeester doelwit zou zijn geweest.

Uit onderzoek blijkt dat sprake is van minimaal twee bijgemaakte sleutels. Bewoners hebben een sleutel die toegang geeft tot het complex, berging en de eigen woning. Dupliceren mag alleen met toestemming van de vereniging van eigenaren. De voorzitter van die club weigert commentaar, omdat het om een 'interne kwestie' gaat. Diverse bewoners hebben hun sloten al vervangen.

Politie noch gemeente wil bevestigen of na de reeks incidenten extra veiligheidsmaatregelen rond burgemeester Nawijn zijn getroffen.

Noordhollands Dagblad

Het is moeilijk voor te stellen dat het beleid van de gemeente aan al die ellende ten grondslag ligt dus zal er wel meer aan de hand zijn met deze VVD burgemeester. Als burgers al gevaar lopen omdat de burgemeester er een postadres heeft wordt het tijd dat het boefje vervroegd met pensioen gaat.

Als de 68 jarige inwoner uit Hollands Kroon dezelfde inwoner is die Nawijn al eerder heeft bedreig en er de reden van was dat Nawijn van de woonboot in Van Ewijcksluis is verhuisd naar Hypolitushoef(op papier) dan is de burgemeester niet alleen een fraudeur en zeer ongemanierd maar dan is het ook nog eens een verschrikkelijke lafbek die een dergelijk gestoord figuur een gevaar laat zijn voor de samenleving.

Sam Kooy zei

Geloof niet dat Nawijn daar dagelijks slaapt. Behalve na een raadsvergadering vliegt hij vliegensvlug naar zijn vrindje in Ouderkerk aan de Amstel. Zijn liefje trekt hem natuurlijk héél véél meer dan het sombere apartementencomplex.