Veel weerstand tegen AZC-plan

• zaterdag 16 januari 2016
  • Categorie: , ,
  • Hollands Kroon - Anna Paulowna - Inwoners van Hollands Kroon die tegen de komst van een asielzoekerscentrum (AZC) in de gemeente zijn, organiseren zich op internet. Op Facebookpagina's als 'Geen Azc Hollands-Kroon', 'Geen Azc in Hollands Kroon' en 'Azc-alert Hollands Kroon' worden oproepen geplaatst om tijdens de raadsvergadering van 28 januari in te spreken.

Oproep om in te spreken bij raad Hollands Kroon

Mike Deutekom

Dan staat het voorstel van burgemeester en wethouders op de agenda, waarmee B en W van de gemeenteraad een principe-uitsprak vragen over het al dan niet vestigen van een AZC voor zeshonderd tot achthonderd bewoners binnen de gemeentegrenzen. Mocht het antwoord positief zijn, dan volgt een onderzoek naar de mogelijke locaties en krijgen inwoners inspraak in het proces over dat nieuwe AZC dan precies moet komen. De gemeenteraad beslist vervolgens uiteindelijk.

Vergunninghouders

Ook wil het college donderdag de 28e van de gemeenteraad weten hoe zij denkt over de doelstelling om in 2016 en 2017 minimaal vierhonderd asielzoekers met een verblijfsvergunning (de zogenaamde statushouders, red.) te huisvesten. B en W willen het combineren met de realisatie van een extra vijftig woningen voor de reguliere woningzoekenden.

Of het voorstel donderdag 28 januari ook door de gemeenteraad behandeld gaat worden, is nog onzeker. De coalitiepartijen VVD, Senioren Hollands Kroon en Lada willen dat eerst overleg wordt gevoerd in de Veiligheidsregio Noord-Holland Noord, zodat duidelijk is wat elke gemeente in de regio gaat doen om de vluchtelingencrisis aan te pakken.

Het CDA - ook in de coalitie wil wel dat de raad zich over het voorstel buigt. De VVD stelt vooralsnog dat Hollands Kroon een keuze maakt voor of tegen een AZC óf huisvesting van extra statushouders, maar niet allebei. De gemeente is verplicht om een aantal statushouders op te vangen, maar B en W stellen voor om dat aantal te verhogen. Dat zou goed zijn voor het in stand houden van het inwoneraantal en daarmee de voorzieningen in de kernen.

NHD

"Mocht het antwoord positief zijn, dan volgt een onderzoek naar de mogelijke locaties en krijgen inwoners inspraak in het proces over dat nieuwe AZC dan precies moet komen".
    Aldus de Gemeente.

Geen weldenkende mens die de gevolgen kent wil een AZC in de buurt wil hebben. Criminaliteit en forse waardedaling van de woningen zijn het gevolg.
    De gemeente weet dat, maar door de bewoners inspraak te geven in een mogelijke locatie zal zij verdeeldheid zaaien onder de bevolking. Verdeel en heers is hier weer van toepassing.

Misschien dat het CDA kan uitleggen waarom er MEER ipv. MINDER migranten moeten worden opgevangen?
    Hebben ze voor hun familie of vrienden weer een financieel gunstige regeling voor ogen?
    Als het wegbezuinigde politieapparaat voor de veiligheid van de inwoners van HK. zorg moet dragen kunnen we het ergste verwachten, er zijn immers bijna geen agenten meer.
    's Avonds rijdt er 1 1/2 politieauto in de hele Noordkop. Importeer een paar honderd jonge moslim mannen in de gemeente en het is vragen om ellende. Misschien dat het CDA ze over een aantal kerken kan verdelen en er zelf voor gaan zorgen, dan dus ook opdraaien voor de kosten?
    Ze kunnen dan meteen bekeerd worden tot het christendom, als ze dat niet willen kunnen de kerken worden veranderd in moskeeën want eerdaags hebben we geen kerken meer nodig want dan zijn we allemaal verplicht moslim, compleet met boerka voor de vrouwen en een lange jurk voor de mannen. Van de kerktoren gooien van ongelovigen, aanranden, verkrachten en stenigen is dan ook toegestaan.

De locatie is al lang bekend!
    Alstublieft burgers!
    Wilt u ook dit even allemaal betalen?
    En Oh ja, u gaat meer betalen aan de pomp.
    En dit allemaal voor verkrachters, IS leden maar vooral Moslims.
    Daar zitten we echt op te wachten.

We betalen nu nog Marokkanen die al 30 jaar geleden terug zijn gegaan naar Marokko! Voor het volle pond.
    Over 20 jaar betalen we aan alle Syriers die nu de grens oversteken.
    Hoe gek ben je dan als land?
    En Lodewijk Asscher maar zeggen: WE GAAN DAT NU OPHEFFEN. Ik hoor het hem al jaren zeggen en er gebeurd helemaal niets.
    Natuurlijk niet, het is zo afgesproken.Ze zijn net een spons; ze zuigen het rijke westen helemaal leeg.
    En de linkse bende zegt ze hoe ze het moeten doen.
    Mensen die hier al 40 jaar wonen spreken nog niet eens Nederlands.
    Wat een verrijking!

Sam Kooy zei

Alweer een gotspe van de dame en heren wethouders en (onder leiding van) de burgemeester van Hollandskroon. Wanneer en op welke wijze zijn de inwoners van die gemeente in staat om dit een halt toe te roepen ?

Een ding is inmiddels wel duidelijk, de import van moslims zorgt al vele jaren voor grote problemen. In 2010 wisten Merkel, Rutte en nog een paar van die dwazen te vertellen dat de Multiculturele samenleving mislukt was.
    Inmiddels zijn ze die uitspraak al weer vergeten want de import van agressieve moslims gaat in versneld tempo verder en Merkel doet net alsof ze gek is. Bij Merkel zijn inmiddels trekjes van Hitler te ontwaren. Waar Hitler tenminste nog streed voor het Duitse volk(Ariërs) daar probeert Merkel het Duitse, maar eigenlijk het hele Europese volk te vervangen door moslims.
    Bijna zonder uitzondering doet de politiek er aan mee, ook in Hollands Kroon.

We kennen inmiddels de beweegredenen van moslims: de ongelovigen of andersdenkenden onderwerpen of anders uitroeien.
    Wie een klein beetje van de sadistische moorden van moslims op mens en dier in naam van allah op de hoogte is, moet vrezen dat we dat soort moorden in naam van allah ook tegemoet kunnen gaan zien in Hollands Kroon als het AZC er komt.
    We mogen alleen hopen dat de vrijwilligers die nog steeds niet begrijpen wat de ideologie van moslims inhoudt, als eerste met hun domme neuzen op de feiten gedrukt worden.

In Finland zijn inmiddels Finse vrouwen opgemerkt die rond AZC's slopen en geld boden aan immigranten om hun sexuele behoeftes te bevredigen. U denkt dat het in Nederland anders is?

Weet dat politici die het leven van inwoners op het spel zetten net zo schuldig zijn als de moordenaars en verkrachters.

Tel de vrouwen en kinderen op de foto!!!!!!!!!!en denk niet dat het in Hollands Kroon anders zal zijn.

Hoe krankzinnig de linkse Zweedse regering is: