Verkiezingen 15 maart 2023: de beuk er in en kantelen die hap!

• zaterdag 11 maart 2023
  • Categorie: , ,
  • Ga stemmen voor een beter Nederland

Titelfoto bij artikel Verkiezingen 15 maart 2023: de beuk er in en kantelen die hap! Jan gajentaan opiniez

Titelfoto: Verkiezingsposters Leiden ©️Opiniez.com

Op 15 maart is het zo ver: de Provinciale Statenverkiezingen, die bepalend zijn voor de krachtverhoudingen in de Eerste Kamer. Bij uitstek nu is er de gelegenheid om het kabinet Rutte4 de voet dwars te zetten en er voor te zorgen dat de coalitie ook na aanvulling met zetels van PvdA/GL geen meerderheid heeft in de Senaat. Jan Gajentaan roept op om dit momentum ook daadwerkelijk te benutten.

Meerderheid

De coalitie heeft nu ook geen meerderheid in de Senaat. Dus het nog verder afkalven van het zetelaantal van de coalitie hoeft niet automatisch te betekenen dat de coalitie ook valt. Maar de Senaat moet onder andere nog stemmen over de pensioenwet en de onzalige asieldwangwet van Eric ‘hoe meer asielzoekers, hoe beter’ van der Burg. Als deze wetten sneuvelen omdat de coalitie in de nieuwe Senaat onvoldoende steun kan verzamelen en daarnaast ook de stikstofcrisis en de asielcrisis aanhouden, is de kans zeer groot dat het kabinet zal vallen.

Kantelen!

Zoals ik en ook andere OpinieZ-columnisten keer op keer betoogd hebben, moeten we de Provinciale Statenverkiezingen van 2023 benutten om het door D66 gedicteerde beleid van Rutte4 te kantelen en om te buigen. Het is duidelijk dat Nederland richting de afgrond marcheert met het huidige D66-beleid: de immigratie (zowel de asielmigratie als de gewone migratie) is totaal op hol geslagen met ruim 400.000 nieuwkomers in 2022. Huizen bouwen of wegen aanleggen is amper mogelijk door het sektarische stikstofbeleid. Intussen wordt de burger overspoeld met lastenverhogingen en ongecontroleerde inflatie, terwijl de boeren tot opstand worden gedreven.

Als we dit wanbeleid nu niet weten te kantelen, is het te laat!

Krokodillentranen

Intussen plengt de hypocriete en opportunistische Mark Rutte weer eens krokodillentranen bij zijn eigen wanbeleid. Nadat hij eerst akkoord gegaan was met een ruim asielbeleid en de verdwaasde linkse diplomaat Sigrid Kaag – van oorsprong helemaal geen D66’er – op haar wenken bediende door Eric van der Burg aan te stellen op asiel (alleen maar om zelf op het premierspluche te kunnen blijven zitten), doet de premier plotseling alsof hij het heel erg vindt dat de EU compleet wordt overlopen door een ongecontroleerde stroom asielzoekers.

Rutte & Meloni

Nu ineens hangt Rutte de stoere gast uit in de EU en wil samen met zijn nieuwe ‘vriendin’ Giorgia Meloni half Afrika afreizen om overal asieldeals te sluiten. Ik zou zeggen: wie hier nu nog intrapt, kan maar beter een afspraak maken met de geestelijke gezondheidszorg (als die nog niet is wegbezuinigd door Rutte). De kans is groot dat de man op 16 maart, de dag na de verkiezingen, al deze beloftes alweer is vergeten.

Daarnaast is dit natuurlijk sowieso krankzinnig wanbeleid. De EU weigert om illegale bootjes met asiel- en/of gelukszoekers terug te sturen naar een veilig punt buiten de EU, zoals de Australiƫrs succesvol (en veilig!) doen. Hoe wil je in vredesnaam deals sluiten met de tientallen landen waar deze mensen vandaan komen? Minstens 20 miljoen mensen zijn op zoek naar een beter oord en in potentie zijn dat er twee miljard.

De EU doet denken aan een gemeente die de brandweer heeft afgeschaft, maar brand hoopt te voorkomen door alle ouders van potentiƫle pyromanen ruimschoots financieel te belonen als zij de stouterds maar binnenhouden. Het is de waanzin ten top!

Realistische oplossingen

Kortom, als we willen voorkomen dat ons prachtige Nederland verandert in een zwaar overbevolkte en verarmde provincie van Brussel, zonder landbouw of andere middelen om in het eigen bestaan te voorzien, dat dient de kiezer daar volgende week woensdag een stokje voor te steken. Een overbevolking die ongetwijfeld zal leiden tot steeds meer agressie en geweld in de maatschappij. Willen we dat voor onze kinderen?

Wat mij betreft moet de insteek zijn: realistische oplossingen, in plaats van de politiek-correcte op hol geslagen waanzin waar D66 op ons trakteert. Zo heeft immigratiedeskundige dr.  Jan van de Beek berekend dat als het ons lukt de totale immigratie (dus asiel- en reguliere immigratie) te halveren, het voldoende zal zijn om 50.000 woningen per jaar te bouwen om de woningnood op te lossen. Dat lijkt mij een haalbare doelstelling, beter dus dan de megalomane prietpraat van zelfbenoemd woningkoning Hugo de Jonge.

Tegelijk kan met de stikstofreparatiewet van BBB en JA21 een realistisch plan gemaakt worden om de stikstofuitstoot verder te reduceren, zonder de boerengemeenschap in hun  bestaan te bedreigen. En als daarvoor een paar megastallen vrijwillig uitgekocht worden, zal geen redelijk mens daartegen bezwaar maken. Zo kunnen we voor alle punten redelijke en realistische plannen maken en met de miljarden die we daarmee besparen versus de dolle D66-aanpak de lasten van de burgers verlagen.

Ga stemmen!

Kortom: als de kiezer door de juiste keuze te maken de huidige coalitie wegstemt, is er nog een kans dat er iets zal overblijven van het vredige en welvarende Nederland uit onze jeugd. Met groene weiden, in plaats van op iedere vierkante meter een woning van Hugo.

Hoewel het geen geheim is wat mijn eigen politieke voorkeur is, zal ik geen stemadvies geven. Duidelijk is wel dat een stem op PVV, JA21, BBB, BVNL, FvD of SGP de beste manier is om tot een realistisch beleid te komen en het huidige beleid weg te stemmen. Volg je eigen hart en geweten, maar vooral: stem!