BRIEFJE VAN JAN – Aan Kathalijne Buitenweg

• woensdag 3 maart 2021
  •  Gelukkig maakte Kamervoorzitter Khadija Arib meteen korte metten met jullie hypocriete oproep

BRIEFJE VAN JAN – Aan Kathalijne Buitenweg

Door:  ,  03 maart 2021

Beste Kathalijne,

Oh my God!

Had ik dus helemaal gemist.

Dat jij, de nummer twee van de Tweede Kamerfractie van GroenLinks, een Facebook-bericht had geplaatst waarin je het Presidium van de Tweede Kamer opriep een onderzoek in te stellen naar de kwestie rond eventueel seksueel wangedrag van PVV-Kamerlid Dion Graus.

En nadat je die woorden nog eens toelichtte in NRC (de krant die altijd bereid is tot karaktermoord op mensen van buiten het kartel), schaarde je fractievoorzitter Jesse Klaver zich in Buitenhof achter jouw oproep.

Wat zei jij?

“We kunnen seksueel geweld alleen effectief bestrijden als we heel duidelijk maken dat het onaanvaardbaar is.”

Jij!

Van GroenLinks!

Is er dan iets mis met je geheugen?

Zal ik het even kort voor je opfrissen?

Prominente voorlichter Tweede Kamerfractie GroenLinks randt stagiaire aan.Stagiaire is daar niet van gediend.

Prominente voorlichter Tweede Kamerfractie GroenLinks laat stagiaire zonder telefoon en geld voor een taxi ’s avonds in de stad achter.

Tweede Kamerfractie GroenLinks geeft prominente voorlichter Tweede Kamerfractie GroenLinks geen ontslag op staande voet, maar een tweede kans.

Tweede Kamerfractie GroenLinks doet geen aangifte tegen prominente voorlichter Tweede Kamerfractie GroenLinks wegens aanranding.

Tweede Kamerfractie GroenLinks ontslaat prominente voorlichter Tweede Kamerfractie GroenLinks pas maanden later, nadat de media op de hoogte zijn gebracht van de #MeToo-kwestie.

Prominente ex-voorlichter Tweede Kamerfractie GroenLinks vecht zijn ontslag aan.

Rechter vindt ontslag terecht.

Net uit de Tweede Kamerfractie van GroenLinks vertrokken GroenLinks-wethouder van Den Haag Liesbeth van Tongeren, wier voorlichter de prominente ex-voorlichter van de Tweede Kamerfractie van GroenLinks was, geeft prominente ex-voorlichter van de Tweede Kamerfractie van GroenLinks (tégen de uitdrukkelijke wens van het Haagse college in) direct een baan als… persvoorlichter van GroenLinks-wethouder Liesbeth van Tongeren.

En al die tijd zweeg ook jij als het graf.

Zei je.

Maar je bedoelde iets anders.

Je bedoelde: “Wij van GroenLinks maken een hoop stampei over mógelijk seksueel geweld bij andere partijen, maar gooien een eigen stagiaire rücksichtslos voor de bus als het bij onszelf daadwerkelijk gebeurt.”

Gelukkig maakte Kamervoorzitter Khadija Arib meteen korte metten met jullie hypocriete oproep.

Ik ben benieuwd of zij jullie ook gewezen heeft op die balk in jullie oog op het gebied van seksueel wangedrag bij Tweede Kamerfracties, of dat ze zich alleen beriep op de regeltjes.

En of ze meteen jullie stuitende stilzwijgen over de lucratieve woonadresfraude van het vorig jaar naar Groningen weggepromoveerde GroenLinks-Kamerlid Isabelle Diks even heeft meegenomen.

Groet,

JanD

PS. Cadeautje. Kun je die balk in je eigen ogen voortaan zelf óók zien.

PS2. En doe de groeten aan Tom ‘Oxfam’ van der Lee.

groen(s)links.

En ja, die Isabelle Diks moet nog heel veel centjes terugbetalen aan ONS.

Ik ga lekker even 3 houtkachels aanmaken. Is koud buiten en binnen lekker warm.
    Hoe gaat het overigens met de windmolens in IJburg? Stem je links, krijg je windturbines die er nog staan als je dood gaat.
    Hartelijk gefeliciteerd Groen(s)links!

Laatst zei een groen(s)linkser: zet ze maar in de polders................................................!
    En er zijn mensen die hierop stemmen hé.