maandag 7 september 2020

Thierry Baudet: “Waarom heeft dit virus nog een A-status?”

Doordat het coronavirus een A-status heeft mogen landen 
ingrijpende maatregelen toepassen. FvD-voorman Thierry 
Baudet vindt het absurd dat het virus überhaupt nog een 
A-status heeft, hij vindt dit onterecht. Afgelopen week verscheen 
ook hoogleraar Staats- en bestuursrecht Wim Voermans in Den 
Haag, waar hij politici duidelijk maakte dat de huidige spoedwet 
niet goed in elkaar zit. 

Al geruime tijd is Voermans bezorgd over de koers van het kabinet. 
Tal van noodverordeningen ondermijnen onze grondrechten, en nu 
zitten we binnenkort ook opgescheept met de spoedwet. Een 
zorgwekkende situatie volgens Voermans. Politici zien niet altijd de 
gevolgen in van deze ingrijpende wetten, en Voermans probeert hen
in te zien wat de gevolgen van dit soort wetgeving zijn.


Volgens Thierry Baudet is het gevaar van het virus te overschat, of in ieder geval niet de A-status waard. Het inperken van onze vrijheden is daarom dus zeker niet altijd gerechtvaardigd aldus Baudet. Volgens Baudet zou het virus dus helemaal niet als A-status moeten worden bestempeld.
Baudet pleit dan ook voor een discussie met inhoud, volgens hem is er op dit moment geen constructieve discussie mogelijk. Wereldleiders die kritiek uiten op de WHO – zoals Trump – worden direct in het verdomhoekje geplaatst. En dit is natuurlijk onterecht aldus Baudet.
DDS

Geen opmerkingen:

Een reactie posten