Aan Sigrid Kaag

• dinsdag 8 september 2020
  • Categorie:
  • Dat maakt dat ik u herken als een intens slecht mens.

Mevrouw Kaag,
    Hoe slecht een mens van binnen écht is, herken je aan de kleine dingen.
    Kijk, het is makkelijk om u ervan te beschuldigen dat u ‘van ons belastinggeld’ Palestijnse terroristen financieel ondersteunt omdat u met Anis al-Qaq, voormalig vice-minister onder Yasser Arafat, bent getrouwd.
    Dat dóet u wel, maar het is niet zo dat dat nieuw beleid is sinds u minister werd.
    De haat tegen joden zit in Nederland immers ook na de Tweede Wereldoorlog nog zo diep, dat steun aan Palestijnen al decennia staand beleid is. En ja, dan kunnen er weleens wapens van onze centen worden gekocht.
    Het is ook makkelijk om u uw standpunt dat Nederland soevereiniteit moet inleveren ten bate van een Groot Europees Rijk én dat politici vaker schijt moeten hebben aan de mening van het volk aan te wrijven.
    U zít wat dat betreft, op de geweldscomponent na, wel op het spoor van politici uit de vorige eeuw (al noemden die dat Groot Europees Rijk nog: ‘Deutschland’) waarbij het gierend uit de klauwen liep. Maar ook dit is al decennia staand beleid van de meeste Nederlandse politieke partijen en kabinetten.
    En we kunnen u niet verwijten dat u volstrekt eerlijk bent over die ambitie. Rutte, De Jonge, Klaver, Asscher en Segers zitten volstrekt op dezelfde lijn, maar die suggereren soms nog dat ze wel van Nederland en de Nederlanders houden.
    Ik kan u wel keihard gaan aanvallen omdat ik u veracht vanwege uw joden- en Nederlanders-haat, maar dat zou een beetje lullig zijn omdat u er tenminste éérlijk over bent. Dan pak ik liever de collega-politici aan die het stiekem doen en die zelfs liegen over hun ware agenda.
    Dát verwijt valt u niet te maken.
    U haat tenminste openlijk.
    Nee, ik wil het met u over iets heel kleins hebben.
    Namelijk dit:

Uw Twitter-account, ja.
    U bent geen Twitter-verslaafde.
    Tussen de dag dat u startte op Twitter en vandaag zitten 1027 dagen.
    U plaatste in die tijd 1158 tweets, naar boven afgerond 1,13 tweets per dag.
    Uit uw startdatum is wel duidelijk dat u uw Twitter-account niet zelf opende, maar dat het ministerie voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking dat deed, want het gebeurde vlak na uw aantreden.
    Ook is duidelijk dat u niet zelf zit te twitteren, maar dat ambtenaren van uw ministerie dat doen.
    Nu heb ik daarover een paar vragen.
    Bent u het met mij eens dat ‘uw’ Twitter-account eigenlijk van de overheid is? Het is immers onder werktijd geopend door een ambtenaar, ambtenaren besteden werktijd aan het posten van officiële tweets van de minister en ambtenaren besteden werktijd aan het lezen van reacties op de officiële tweets van de minister?
    Bent u met mij eens dat uw Twitter-pagina daarmee feitelijk een publiciteitsmedium is van de overheid?

Sinds dit weekend is er volgens uw profiel nóg ‘iemand’ die voor u twittert: D66.
    Bent u het met mij eens dat het niet deugt als een minister een publiciteitsmedium van de overheid gebruikt om officiële overheidsmededelingen te vermengen met partijpropaganda, zonder dat voor de ontvanger duidelijk is wie de afzender is, de overheid of de partij?
    Bent u het ook met me eens dat het nóg erger is als die minister niet zelf aan de knoppen zit, maar partijgenoten van de minister fungeren als ‘redacteur’ en ‘hoofdredacteur’ van dat publiciteitsmedium van de overheid?
    Ik denk het niet.
    Ik denk dat u dat allemaal niet met me eens bent.
    Ik denk dat u vindt dat ik belasting moet betalen om uw hobby’s in het Midden-Oosten en Brussel te financieren en verder mijn grote muil moet houden.
    U ziet er waarschijnlijk helemaal geen kwaad in dat allerlei social media-miepjes van D66 een publiciteitsmedium van een minister kunnen vol kalken met partijpropaganda.
    Dat maakt dat ik u herken als een intens slecht mens.
    Niet eens immoreel, maar amoreel.
    En kom bij mij niet aan met de kutsmoes dat het een privé-account is.
    Want voor die foto waarop uw voltallige gezin trots poseert met Yasser Arafat moet ik toch echt elders zijn…
    Groet,
    JanD

Je zal van jezelf denken dat je een fatsoenlijk en integer mens bent en op D'66 hebben gestemd dan zouden normaal gesproken de alarmbellen moeten afgaan bij het partijvoorzitterschap van Kaag of je moet een Jodenhater zijn en de terroristen willen blijven steunen.
    Dan kan je natuurlijk nooit integer of fatsoenlijk zijn, dan ben je een schoft van het zuiverste water, dus we mogen stellen dat ongeveer 10% van de Nederlanders, Groen Links niet meegerekend(net zo erg), smeerlappen van het zuiverste water zijn die het prima vinden dat er 6 miljoen Joden in de 2e Wereldoorlog zijn vergast.