Aan de blanke Nederlanders

• Categorie:
  • Beste kaaskoppen

Beste kaaskoppen,
    Ik ben hélemaal klaar met dat gezeik over ‘institutioneel racisme’ in Nederland.
    Wij móeten Zwarte Piet in een ander kleurtje schminken.
    Wij móeten onszelf een spiegel voorhouden.
    Wij móeten schuld bekennen voor dingen die wij, noch onze eigen voorouders, kleurlingen hebben gedaan.
    Wij móeten ‘blank’ opeens ‘wit’ noemen.
    Wij móeten de namen van gebakjes veranderen.
    Wij móeten de politie ontwapenen.
    Wij móeten alle boeken verbranden waarin de zwarte medemens geen directeur, maar werknemer is.
    Wij móeten alle films en televisieseries verwijderen die mensen van kleur eventueel zouden kunnen kwetsen.
    Wij móeten alle musea ontdoen van schilderijen waarop blanken de bovenliggende partij zijn.
    Wij móeten toegeven dat we racisten zijn.
    Wij móeten onze kinderen gastlessen laten geven door criminele activisten die als illegaal naar Nederland kwamen uit een keurig land als Ghana en die hier alle kansen kregen om een fatsoenlijke opleiding te volgen en echt werk te zoeken.
    Wij móeten voetbalclubs verketteren die Ron Jans aanstellen als trainer omdat hij een liedje met daarin het woord ‘nigger’ meezong in de kleedkamer.
    Wij móeten -wacht maar af!- herstelbetalingen gaan doen aan nakomelingen van slaven.
    Wij móeten kapot geïndoctrineerd worden door de publieke omroepen en de kranten tot we werkelijk gaan geloven dat kleurlingen in dit land achterin de bus moeten zitten op weg naar de slavendrijvers en hun plantages.
    Wij móeten namen van tunnels, straten, gebouwen en organisaties veranderen.
    Wij móeten het ‘een mooi voorbeeld van democratie van onderaf’ vinden als tuig van Black Lives Matter en Antifa standbeelden gaat neerhalen.
    Wij móeten het normaal vinden dat we bedreigd worden met geweld als we meedoen aan een verkleedpartij.
    Wij móeten het Engelstalige oorlogsjargon van de Black Panthers aanhoren.
    Wij móeten “ourselves educaten”.
    Wij móeten verhalen over ‘aanslagen’ door ‘groepen rechtsextremisten’ geloven en heel erg verontwaardigd doen, ook als we op onze klompen (mag dat nog, klompen?) aanvoelen dat er eigenlijk geen moer aan de hand was?
    Wij móeten meer Tara Singh Varma’s en John Leerdammen in de Tweede Kamer kiezen ter vervanging van de blanke overheersers.
    Wij móeten knielen voor activisten van kleur.
    Wij móeten dit.
    Wij móeten dat.
    Wij móeten zus.
    Wij móeten zo.
    En weten jullie wat het ergste is?
    Steeds meer blanken dóen het nog ook!
    In de eerste plaats natuurlijk de blanke deug-BN’ers, niveau Charly Luske en Georgina Verbaan, die bang zijn dat het hen handel kost als ze geen petities tekenen, geen zwarte vlakken op social media zetten of niet oproepen om demonstraties te bezoeken.
    Maar helaas ook steeds meer onbekende blanken. Naïevelingen. Angsthazen. Meelopers.
    Walgelijk!
    Zal ik jullie eens zeggen wat we móeten?
    Wij moeten helemaal níks.
    Ja, wij moeten ons houden aan Artikel 1 van de Grondwet.
    Wij moeten ook onze kinderen leren dat ze niet mogen discrimineren op basis van iemands godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook. Dat heet: opvoeden.
    En we moeten, als we de kans hebben, mensen die het echt moeilijk hebben af en toe een kontje geven.
    En voor de rest: laat ze de kolere krijgen.
    Groet,
    JanD

Unknown zei

Helemaal mee eens! Ik ben het azijnzeikerige volk ook zat. Standbeelden die ineens weg moeten, waarom? Dat is geschiedenis en ook als die niet zo fraai is blijft het historisch deel van de mensheid. Er worden dagelijks mensenrechten geschonden, gescheiden ouders waarbij ouders verstoten worden van hun eigen kinderen, mensen die de mond om politieke redenen gesnoerd wordt, mensen die mishandeld worden, etc. Daar hoor je niemand over, je hoort niemand over de buurvrouw die al 3 weken dood in haar huis ligt totdat mensen gaan klagen over stank. All lives matter!