donderdag 28 mei 2020

Seniorenpartij Den Helder stapt uit coalitie, vertrouwen in wethouder opgezegd

De Seniorenpartij stapt uit de Helderse coalitie. De twee raadsleden gaan in de oppositie verder.

Carla van Driesten en Marinus Vermooten vinden dat wethouder Remco Duijnker de belangen van senioren onvoldoende behartigt. In een verklaring stellen zij: ’Fractie en steunfractie van de Seniorenpartij hebben het vertrouwen in wethouder Duijnker opgezegd. De fractie heeft meerdere malen haar wethouder te kennen gegeven dat er vanaf de collegedeelname tot nu toe weinig tot niets voor de senioren in Den Helder tot stand is gebracht. De belangen van de senioren zijn in deze hele periode van twee jaar binnen en buiten de coalitie weinig aan de orde geweest.’
’Wij zien geen kans om met wethouder Duijnker, maar ook met de samenstelling en de richting van de huidige coalitie, de belangen van de senioren goed naar voren te kunnen brengen. Een rol in de oppositie biedt de fractie meer mogelijkheden om de belangen van de senioren beter naar voren te brengen dan tot op heden mogelijk is gebleken. Wij verwachten dat de heer Duijnker op basis van deze verklaring met onmiddellijke ingang zijn ontslag als wethouder bij de raad indient.’
Remco Duijnker wil nog niet inhoudelijk reageren. Afgesproken was dat Duijnker en de fractie volgende week met elkaar over de kwestie zouden spreken.
Noodhollands Dagblad

Geen opmerkingen: