Klimaathoax, biomassa en het bedrog van hysterici

• woensdag 1 juli 2020
  • De klimaathoax heeft veel bedrog in de hand gewerkt. Politiek bedrog, ook

Klimaathoax, biomassa en het bedrog van hysterici

windenergie, klimaathoax8
    De klimaathoax heeft veel bedrog in de hand gewerkt. Politiek bedrog, ook. En pijnlijk genoeg illustreert de biomassa-kwestie par excellence dat vooral veel hysterici bedrogen zijn.
    Tot in de hoogste kringen, had ik er nog vilein aan willen toevoegen. Maar dat snapte u zo ook wel, en het zou ook niet voor het eerst zijn.
    klimaathoax
    Want om nu Baudet en de PVV gelijk te geven? Hè? Nee. Bah! U weet wel. Ineens is biomassa de gebeten hond, en roepen politici in koor hoe goed het is dat het gebruik en verbranden er van aan banden wordt gelegd. In haar grenzeloze hypocrisie citeert de staatsomroep dan ook juist de partijen die van deze klucht de oorzaak waren als de dappere dodo’s ie strijden tegen zoveel klimatologische Unfug:
    “Dit is einde verhaal voor biomassa als energiebron”, zegt GroenLinks-leider Jesse Klaver. “Het is heel goed dat dit advies er ligt. We moeten er zo snel mogelijk mee stoppen.” Het advies van de SER is nog niet definitief, maar de NOS heeft een concept ingezien.
    Ook regeringspartij D66 ziet veel haken en ogen aan het verbranden van hout om energie op te wekken. Het is slecht voor de luchtkwaliteit en er is veel twijfel over de vraag of het wel duurzaam is. Kamerlid Matthijs Sienot (LOL, Red.) pleit ervoor in andere alternatieve energiebronnen te investeren.
    `Het is heel goed dat dit advies er ligt` Twee jaar geleden had hij om eenzelfde advies alle heiligen van de klimaatkerk nog aangeroepen on het te bestrijden. Het is niet zozeer dat je voortschrijdend inzicht etaleert, het is de zelfingenomen vanzelfsprekendheid waarmee men meent 180° te kunnen draaien en serieus genomen te blijven worden. Dat lult maar wat, maar alles is OK mits je tijdig roept het toch vooral voor de goede zaak, het algemeen belang en de sociale vooruitgang te doen. Schaamte? Niet onze cultuur. Want wat waren de eerstbvollgende woorden?
    “Wind- en zonne-energie is heel snel veel goedkoper geworden. Als we nu op de juiste manier investeren kan groene waterstof ook snel goedkoper worden.”
    Er is op klimaatgebied een hoop gaande, en weinig is in overeenstemming met de hysterische kreten waarmee we de afgelopen tien jaar om de oren werden geslagen. Met van die mededelingen dat het einde van de wereld binnen 12 jaar zou komen, waardoor generaties kinderen slechter gingen slapen.
    Alleen de aanstichters, die sliepen prima. Net als de eigenaren van gesubsidieerde vogelmoordenaars die nooit rendabel zullen zijn.
    Want zonder subsidie worden al deze waandenkbeelden nooit rendabel, op geen enkele manier. Dus hup: geplande biomassacentrale in de ijskast.
    Met als voorlopig dieptepunt vandaag de opinie van de SER die u hierboven al las, met het ultieme argument:
    Voor- en tegenstanders bestoken elkaar met argumenten over biodiversiteit, kaalslag van bossen, luchtkwaliteit en wel of geen klimaatwinst. De discussie speelt niet alleen in de politiek. Actiegroepen proberen de komst van biomassacentrales te verhinderen, gemeenten spreken zich erover uit en ook wetenschappers zijn het onderling niet eens.
    En dat in een regeringsorgaan dat afgeladen is met vooral linkse vpolitici? Gaan die strijden tegen polarisatie??? Hè? Nee. Bah, dat moeten we natuurlijk niet hebben.
    De NOS lijkt te denken dat u het geheugen van een pingpongbal hebt, die naar believen elke gewenste kant op kan worden gemept. En gezien de algemene reactie (hûûh?) op ontmaskeringen van de klimaathoax lijkt dat nog waar te zijn ook.
    Veren Of Lood