MEDIA, CBS EN RIVM MISLEIDEN MET CIJFERS

• zondag 10 mei 2020
  • Categorie: , ,
  • Het beeld is nu wel duidelijk dat de besluitvorming om burgers niet

vrij te laten gebaseerd is op een zeer discutabele uitleg van de cijfers

MEDIA, CBS EN RIVM MISLEIDEN MET CIJFERS

Het is al lang duidelijk dat de angstterreur van de media één van de belangrijkste redenen is dat we nog steeds onze vrijheid niet terug hebben. Dagelijks wordt er een 'wedstrijd' gecreëerd waarbij de dagelijkse sterfte en opname cijfers bekend worden gemaakt.
    Er wordt alleen nooit context gegeven rondom de cijfers. Door alleen de algemene 'Corona sterftes' te benadrukken wordt vergeten te vermelden dat dit niet sterftes zijn door Covid-19 alleen. Bijna alle sterfte gevallen hadden onderliggende ziekten. Op 7 mei waren het totaal aantal gestorven mensen 'onder de 70 zonder onderliggende ziekten' 57. Door deze context niet te geven lijkt het Corona probleem veel groter dan het is en houdt het de bevolking onterecht in angst. Maar er is meer wat niet duidelijk gemaakt wordt door alle betrokkenen.
    Jensen kijker en luisteraar Mathijs meldt ons:
    "Het RIVM publiceert dagelijks de ‘actuele cijfers Covid-19’. Het gaat dan om (1) het aantal nieuwe positief geteste personen, (2) het aantal nieuwe ziekenhuisopnames en (3) het aantal nieuwe overleden personen.
    De meeste mensen weten niet dat het hier niet gaat om de meldingen van die dag of de meldingen van een aantal dagen eerder, maar dat het de optelsom is van alle nieuwe meldingen over een veel langere periode.
    Dit klinkt misschien een beetje vaag, maar als je naar de grafieken gaat dan wordt het een stuk duidelijker. Met name voor de ‘In het ziekenhuis opgenomen patiënten’ en de ‘Overledenen per dag’ geldt dat het gemelde cijfer over een lange periode is gespreid. De melding van de dag is namelijk de optelsom van alle gele blokjes in de weergegeven grafieken.
    Voor bijvoorbeeld de melding van het RIVM op 7 mei van de ziekenhuisopnames is de oudste melding die wordt gerapporteerd zelfs 15 maart 2020. Dit is ongeveer 2 maanden eerder. Daarnaast worden er 3 ziekenhuisopnames gemeld die plaatsvonden op 28 maart. Door deze relevantie informatie er niet bij te vermelden blijft het dagelijkse cijfer onnodig hoog en zijn mensen onterecht bang.
    Hetzelfde geldt voor het aantal overlijdens. Op 7 mei worden er door het RIVM 84 nieuwe overlijdens gemeld. Hiervan zijn er ongeveer 40 in de afgelopen 3 dagen. De rest van de meldingen is verspreid over een periode van 1,5 maand. De oudste melding ziet op een overlijden dat plaatsvond op 22 maart 2020, ruim anderhalve maand geleden. Er worden dus overlijdens met terugwerkende kracht opgegeven als Corona-dode. Het resultaat hiervan is wederom onnodige angst.
    Tot slot rapporteert het CBS een flinke oversterfte in de afgelopen weken. In jouw show geef je aan dat jij deze oversterfte in twijfel trekt. Ik heb hetzelfde gevoel. Zeker toen ik per toeval stuitte op de website van Mensenlinq. Deze pagina vermeldt de overlijdensberichten van een flink aantal bij die organisatie aangesloten kranten.
    Wat je zou verwachten bij oversterfte is dat het aantal overlijdensberichten in Nederland hoger is dan normaal. Dit blijkt niet het geval. De website biedt een handige zoekfunctie waarmee je eenvoudig het aantal overlijdensberichten in bepaalde periodes kan vergelijken. Wanneer je hierbij de periode neemt 1 januari 2020 tot 7 mei 2020, in totaal 7726 overlijdensberichten, en deze vergelijkt met dezelfde periode in eerdere jaren (8027 in 2019, 8485 in 2018, 8870 in 2017, 8285 in 2016 en 9312 in 2015) dan zie je dat het aantal overlijdensberichten dit jaar verreweg het laagste is. Gezien de berichtgeving van het CBS zou dit niet moeten kunnen.”
    De wereldwijde lockdown is een menselijk, maatschappelijk en economisch drama. Het beeld is nu wel duidelijk dat de besluitvorming om burgers niet vrij te laten gebaseerd is op een zeer discutabele uitleg van de cijfers.

Rutte heeft al 10 jaar lang de ene leugen na de andere gelanceerd en kan dat straffeloos doen omdat hij de media volkomen onder controle heef (de media onder controle krijgen is het eerste wat gebeurt bij een oorlog).
    Het merendeel van de politieke partijen kijkt de andere kant op om er zelf ook beter van te worden.

Het gaat alleen maar om macht en geld!!