Drie nieuwe coronadoden erbij in gemeente Alkmaar, teller in Noord-Holland Noord loopt op naar 111 overledenen

• vrijdag 1 mei 2020
  • Het aantal coronadoden in de gemeente Alkmaar is de afgelopen 24 uur toegenomen met drie en opgelopen van 22 naar 25.

Zo blijkt uit actuele cijfers van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). Ook in Hoorn is er een persoon overleden aan het virus, waardoor de teller in die gemeente op twaalf komt.

Slachtoffers

In heel Noord-Holland Noord heeft corona nu in totaal 111 dodelijke slachtoffers geëist. In de regio Alkmaar (54 coronadoden) staat Castricum op negen door besmetting overleden inwoners, Heerhugowaard op acht en Heiloo op zeven. Bergen heeft drie coronapatiënten verloren, Langedijk twee.
    Het totale aantal sterfgevallen door het virus in West-Friesland komt op 42. Drechterland staat op acht, Medemblik en Koggenland beide op zes, Stede Broec op vijf. Enkhuizen heeft afscheid genomen van vier inwoners, Opmeer van een persoon.
    De teller in de Noordkop staat op vijftien slachtoffers: zeven in Schagen, zes in Hollands Kroon, een in Den Helder en een op Texel.

Ziekenhuis

Het saldo van het aantal coronapatiënten dat in het ziekenhuis ligt of heeft gelegen, is in heel Noord-Holland Noord met acht gestegen naar 294. De nieuwkomers komen uit Den Helder (vier) en Hoorn (ook vier).

Getest

Het aantal meldingen over inwoners die tot dusverre positief zijn getest op corona is met 27 toegenomen naar 1057. De nieuw bevestigde virusdragers zijn woonachtig in Hoorn (tien), Den Helder (zeven), Alkmaar (zes), Hollands Kroon (twee), Heerhugowaard (een) en Koggenland (ook een).
    NOORDHOLLANDS DAGBLAD