Schokkende conclusie medisch vakblad: 88% corona patiënten aan ventilatoren sterft

• donderdag 30 april 2020
  • Categorie:
  • Verpleegster in New York spreekt over ‘horror toestanden’ met aan beademing gelegde patiënten – Verschillend gebruik van beademingsapparatuur speelt mogelijk een rol
    ———————————————————————————
    30-4-2020

Het Journal of the American Medical Association (JAMA) heeft een onderzoek gepubliceerd waarin de bevindingen van enkele artsen dat het aan medische ventilatoren leggen van ernstige zieke corona patiënten mogelijk meer kwaad dan goed doet, lijken te worden bevestigd. Een schokkende 88% van alle corona patiënten die in brandhaard New York permanent moeten worden beademd, sterft. Dat is véél hoger dan de gemiddelde sterftekans van 20% van iedere besmette die in het ziekenhuis moet worden opgenomen.
    De New Yorkse dr. Kyle-Sidell, die onlangs zijn ervaringen met de wereld deelde en zei dat Covid-19 volgens hem geen echte longontsteking is, maar een zuurstoftekort aandoening, en ventilatoren juist veel schade aan lijken te richten, werd hierom van de Intensive Care Unit afgehaald en overgeplaatst naar de spoedhulp afdeling.
    ‘Van wat ik in alle patiënten hier heb gezien… kan ik alleen maar zeggen dat Covid-19 een toestand van zuurstoftekort is, geen longontsteking… De ventilatoren zouden weleens de longschade kunnen veroorzaken, niet het virus,’ legde hij in een later tot ‘nepnieuws’ verklaarde video uit.
    Had de New Yorkse IC arts dr. Kyle-Sidell toch gelijk?
    ‘Nepnieuws’? Uit het door het JAMA gepubliceerde onderzoek, dat is gebaseerd op de ervaringen met 5700 besmette mensen, blijkt dat bijna alle corona patiënten die in het ziekenhuis aan de beademing worden gelegd, overlijden. Omdat het gemiddelde sterftepercentage onder corona patiënten waarbij dat niet wordt gedaan zo’n 20% is, lijkt dit erop te wijzen dat dr. Kyle-Sidell mogelijk gelijk heeft, en niet het virus, maar de ventilatoren –en/of het onjuiste gebruik hiervan- de oorzaak kunnen zijn van ernstige longschade en daardoor het overlijden van patiënten.
    Opgemerkt dien te worden dat het gemiddelde sterftepercentage onder mensen die om wat voor reden dan ook aan de beademing moeten, met 50%* nog altijd al zeer hoog is. Desondanks is een stijging van 38% een aanzienlijk verschil.
    * UPDATE 18.20 uur: Aangepast van 80% naar 50%, naar aanleiding van dit nieuwsbericht van Associated Press: ‘Some doctors moving away from ventilators for virus patients’
    Uit de studie bleek tevens dat maar liefst 70% van de corona patiënten die in een ziekenhuis moeten worden opgenomen, géén koorts heeft. Dat maakt het vrij zinloos om mensen in de publieke ruimte op hun lichaamstemperatuur te controleren.
    Verpleegster New York beschuldigt ziekenhuizen van ‘moord’
    Een (veronderstelde) Amerikaanse verpleegster (‘Sara’) publiceerde enkele dagen geleden een video waarin ze het over een ‘nachtmerrie’ en ‘horror toestanden’ had, waar ze geen deel meer van wilde uitmaken. Sara zei dat ze namens een collega en vriendin spreekt die in een ziekenhuis in New York corona patiënten verzorgt, maar die uit angst voor represailles anoniem wil blijven.

Volgens Sara gebruikte haar vriendin zelfs het woord ‘moord’. ‘Mensen zijn ziek, maar hoeven niet ziek te blijven. Ze helpen ze niet, maar vermoorden ze. Dit zegt een verpleegster die naar New York ging, in de verwachting daar mensen te helpen. Maar ze laten patiënten wegteren en sterven – háár woorden. Zoveel verwaarlozing heeft ze nog nooit gezien. Niemand geeft iets om ze.’
    Corona patiënten worden onmiddellijk aan ventilatoren gelegd, zonder dat eerst alternatieve therapieën worden overwogen, aldus de verpleegster. De hoge druk blaast vervolgens de longen van binnenuit op, waardoor mensen een zeer pijnlijke dood sterven, wat ook dr. Kyle-Sidells ervaringen waren.
    De Australische mainstream site News.com.au nam de video in zijn geheel over, waardoor dit heftige relaas naar onze mening niet zomaar als ‘nepnieuws’ kan worden afgedaan, maar serieuze aandacht verdient (2)- zeker als bedacht wordt dat ook de Britse Daily Mail een comment publiceerde van een bejaard echtpaar , David en Sally, dat corona kreeg en opgenomen werd, maar als enige weigerde aan de beademing te gaan. Volgens het echtpaar ging iedereen op de afdeling dood, behalve zij.
    Het is natuurlijk mogelijk dat het gebruik van beademingsapparatuur bij corona patiënten van land tot land, en mogelijk zelfs van ziekenhuis tot ziekenhuis, verschilt. Daar hebben wij geen gegevens over. Daarom kan niet automatisch worden geconcludeerd dat de bovenstaande ervaringen maatgevend zijn voor de doodsoorzaak van alle andere corona patiënten die werden (en nog worden) beademd.

Xander