Corona lijkt beter onder controle in Noord-Holland Noord: geen nieuwe ziekenhuisopnames, geen nieuwe sterfgevallen

• dinsdag 28 april 2020
  • ALKMAAR

Er zijn de afgelopen 24 uur in Noord-Holland Noord geen nieuwe coronapatiƫnten opgenomen in het ziekenhuis en ook geen besmette personen aan het virus overleden.

Zo blijkt uit actuele cijfers van het RIVM (Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu). De situatie lijkt zich daarmee in deze regio te stabiliseren.

Overleden

Tot dusverre zijn er 106 mensen uit zeventien gemeenten aan corona overleden: 51 uit de regio Alkmaar, 41 uit West-Friesland en veertien uit de kop van Noord-Holland.
    Daarnaast zijn er in totaal 285 coronapatiƫnten opgenomen of opgenomen geweest in het ziekenhuis. Dit betreft 133 inwoners van de regio Alkmaar, 95 van West-Friesland en 57 uit de Noordkop.

Positief

Het aantal meldingen van positief op corona geteste personen is de afgelopen 24 uur wel licht toegenomen: met vier naar 1022. De nieuwe besmettingen zijn aan het licht gekomen in de gemeenten Heerhugowaard, Schagen, Enkhuizen en Medemblik.
    In Noord-Holland Noord zijn nu in totaal 1022 mensen positief bevonden: 554 in de regio Alkmaar, 302 in West-Friesland en 166 in de Noordkop.
    Noordhollands dagblad

Is het niet merkwaardig dat iedereen die ziek is tegenwoordig Corona heeft en dat het griepvirus opeens uitgestorven is?