Helft van Heel Holland kan huis niet meer verwarmen als NL van gasnet wordt afgekoppeld.

• dinsdag 10 maart 2020
  • Categorie:
  • Netbeheerders zijn niet van plan om hun gasleidingen op te geven.

10-3-2020

“Als de regering het plan doorzet om alle huizen in Nederland van het gas af te halen, komt de helft van de bevolking letterlijk in de kou te zitten.
    Dat zegt Han Slootweg, hoogleraar bij de TU Eindhoven en directeur netstrategie bij Enexis groep, tegen het AD.”

Netbeheerders zijn niet van plan om hun gasleidingen op te geven. ,,Zonder gas krijgen we de helft van de huizen in Nederland op koude dagen niet warm. We hebben groen gas en waterstof nodig.’’
    ,,We gaan weliswaar van het aardgas, maar we kĂșnnen niet zonder gas’’, stelt Han Slootweg. Hij is directeur netstrategie bij netbeheerder Enexis Groep en hoogleraar Smart Grids aan de TU Eindhoven. Vooral in oudere woningen is het bijna onmogelijk om zonder cv-installatie een behaaglijk klimaat te scheppen, heeft Slootweg berekend. ,,Of je moet een huis uit de jaren 30 geheel inpakken met een 15 centimeter dikke isolatielaag. En dan nog zijn er koude dagen dat het niet lukt.’’”

logo TPO

Johann zei

Die regering van ons lijkt 'Gekke Henkie'wel Eerst hoog van de toren blazen en onzin uitkramen. Elk weldenkend mens weet dat regeringsvoorstellen inzake van het gas af, een utopie is en zeker niet haalbaar.Helaas is e.e.a. wettelijk vastgelegd dus in de toekomst komt er weer een reparatie- wetgeving om de boel te redden. Wat een geld en tijd verspilling !

Gelukkig wil Asscher premier worden! Ik pis in mijn broek van het lachen. Mijn man zegt altijd als afsluiting van een discussie:
    HET MOET EERST *NOG* ERGER WORDEN. (en dat roep hij al een jaar of 20) Het lijkt wel of de bevolking eerst zelf aan de tering moet liggen om rechts te denken.
    Gelukkig heeft Marcel van Dam een kasteel gekocht. Links lullen/ rechts vullen.