Armstrong Economics: De nieuwe wereldwijde Depressie begint in de Europese Unie

• vrijdag 14 februari 2020
  • Categorie: , ,
  • ‘EU is ontworpen om ieder recht om over onze toekomst te stemmen af te pakken’
    13-2-2020

_________________________________________________________________________________
    ———————————————————————————
    In zijn nieuwe rapport ‘The Fate of Europe’ (Het lot van Europa) duikt de Amerikaanse topeconoom Martin Armstrong ‘in de schokkende realiteit achter de schermen van de euro, en waarom het niet is gelukt om een belangrijke reservemunt te worden… Net als de Grote Depressie zal de crisis die eraan komt opnieuw in Europa beginnen, en zich als een besmettelijke ziekte verspreiden, om uiteindelijk de wereldeconomie te overspoelen.’ Een van de grootste blunders van de EU is het opzettelijk afbreken van de democratie door het recht van mensen om inspraak te hebben over hun eigen toekomst, van hen af te pakken.
    ‘Nigel Farage gaf het op de WEC in Rome al aan door de World Economic Conferences die wij sinds 1985 organiseren ‘het alternatief voor Davos’ te nomen… Toen de euro werd geformeerd, nam de Commissie in 1997 deel aan onze WEC in Londen. Toen heb ik rechtstreeks gediscussieerd over hoe de euro zou moeten worden opgebouwd. Daarna hebben wij de gedetailleerde aanbevelingen gepubliceerd.’
    ‘EU is ontworpen om ieder recht om over onze toekomst te stemmen af te pakken’
    ‘Het complete ontwerp van de EU draait om het welbewust ontzeggen van ieder recht van de volken om ooit nog over hun eigen toekomst te stemmen. De politici zijn ervan uit gegaan dat de mensen TE DOM zijn om te weten wat het beste voor hen is.’
    ‘Zo kreeg Duitsland, het fundament van de hele Europese economie, NOOIT het recht om te stemmen over de invoering van de euro. Kanselier (Helmut) Kohl gaf later toe dat hij als een dictator had gehandeld, omdat als hij het Duitse volk erover had laten stemmen, hij met 7 tegen 3 stemmen had verloren.’
    ‘EU lijkt duidelijk economisch zelfmoord te gaan plegen’
    ‘Dit rapport is essentieel om de risico’s in Europa te begrijpen. De meeste mensen hebben geen flauw benul… want geen enkele Europese analist die bij een van de grote financiële instellingen werkt, wordt het ooit toegestaan de EU te bekritiseren, of negatief over de euro te spreken.’ (1) Over de aanhoudende internationale vlucht uit de euro (naar de dollar), veroorzaakt door de jarenlange negatieve rente van de ECB (en steeds meer gewone banken), zult u daarom vrijwel niets te horen krijgen.
    Om dezelfde reden zult u nauwelijks iets lezen over de stagnatie in Europa, veroorzaakt door de krimpende economieën van Frankrijk en Italië (Q4 2019), en de sterk teruglopende Duitse auto industrie (vorig jaar -16%) naar een 23 jarig dieptepunt. Armstrong: ‘Tel daar de klimaatwaanzin die Europa heeft overgenomen (de ‘Green Deal’, en in NL het Klimaatakkoord) bij op, en ze lijken in Europa duidelijk op het punt te staan om economische zelfmoord te plegen.’
    Rutte maakt welbewust financiële uitzuiging Nederland door Brussel mogelijk
    ‘Terwijl de politici enkel bezig lijken om van Europa een nieuwe federale staat te maken, bewijst het basisconcept van het Europese Project hoe ontzettend fout ze het hebben.’ Na het Brexit zit er een enorm gat in de Europese begroting, wat door Nederland en Duitsland met tientallen miljarden euro’s moet worden opgevuld.
    Door te beloven niet zijn veto te gebruiken heeft premier Rutte Brussel natuurlijk weer carte blanche gegeven om ons land financieel helemaal leeg te zuigen, maar de Duitsers liggen nog dwars. ‘Dit betekent dat de EU of uit elkaar valt, of dat ze overige lidstaten nieuwe belastingen gaan opleggen.’ (4) De ervaring leert dat het dit laatste zal worden, vooral voor de Nederlanders.
    Volgens zijn historisch bijzonder nauwkeurig gebleken Economic Confidence Model (ECM) zal er in de herfst van 2021 een belangrijk keerpunt voor de euro(zone) komen. ‘Op weg naar 2021 zal de druk om de eurozone in stand te houden toenemen. 2021/2022 lijkt inderdaad een kritiek keerpunt voor de wereld valuta te worden.’(4) De finale instorting van het complete Westen zal volgens het ECM in 2032 plaatsvinden. Europa zal vermoedelijk al voor die tijd ten onder zijn gegaan.
    ‘Beschaving stort altijd in omdat links probeert rechts te onderdrukken’
    De EU is de absolute regelgeving kampioen op deze planeet. ‘De rechtsstaat in de Westerse samenleving is ingestort. God zou de 10 geboden hebben opgesteld, waar wij een miljard wetten van hebben gemaakt. Hoe groter de regulatie, des te groter het onrecht. De reden waarom een beschaving ophoudt te bestaan is omdat het louter een strijd wordt tussen twee filosofieën: links probeert altijd rechts, dat enkel vrij wil zijn, te onderdrukken. Dit is waarom alle regeringen uiteindelijk in een gemeenschappelijk historisch graf worden begraven.’ (2)
    Geschiedenis blijft zich herhalen omdat samenleving nooit van eerdere fouten leert
    ‘Misschien moet de geschiedenis zich daarom wel steeds herhalen. We kunnen alleen op persoonlijk, individueel niveau van onze fouten leren. De samenleving als collectief schijnt incapabel te zijn om ooit die kennis te verwerven. Dus steken we collectief onze vingers steeds weer in de kaarsvlam, en verwachten dan op de een of andere manier een ander resultaat. En bij iedere financiële crisis vraagt niemand zich ooit af of het wel eens eerder is voorgekomen, en wat toen de oplossing was. Degenen die de trend wèl zien zijn daarom gedwongen om toe te kijken hoe anderen steeds weer dezelfde fouten maken.’ (3)

Xander

Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om te zien dat het faliekant misloopt in de EU.