PVV stelt vragen aan GS over subsidie voor kap bossen Schoorl

• vrijdag 24 januari 2020
  • Categorie: , , , , ,
  • De Statenfractie van de PVV wil van Gedeputeerde Staten weten hoeveel subsidie Staatsbosbeheer vorig jaar en dit jaar krijgt voor het beheer van de twee bossen, die het wil kappen.

Ook wil de partij weten of en zo ja hoeveel SBB krijgt voor het kappen van die bossen.
    Zoals bekend wil Staatsbosheer het Leeuwenkuilbos en het Dr. van Steijnbos kappen om op die plekken zo ruimte te maken voor grijs duin. Tegen de plannen bestaat veel verzet.
    Staatsbosbeheer krijgt subsidie voor het beheer van bossen en duinen. De PVV wil daarom weten hoeveel de organisatie vorig jaar en dit jaar krijgt voor het beheer van de twee bossen die men wil kappen. Ook en ook hoeveel subsidie krijgt voor het kappen ervan.
    De PVV wijst erop dat in 2009 tot en met 2011 zware branden in de bossen waren en de partij wil weten: ,,Wat heeft SBB gedaan aan natuurherstel en herplanting, heeft de provincie daarvoor subsidie gegeven en zo ja wat is daar precies mee gedaan.’’
    De partij wil verder weten wat er met de bomen gebeurt als die zijn gekapt. De PVV wijst in dit verband op enkele contracten die SBB heeft, onder meer een leveringscontract met de Stadsverwarming Purmerend volgens welke SBB zich verplicht gedurende een periode van 25 jaar 100.000 ton houtsnippers aan te leveren.

Bruikbaar

Een woordvoerder van SBB kan in ieder geval op het laatste onderwerp antwoord geven: ,,Van de bomen maken we zoveel mogelijk bruikbare producten, van planken tot en met tandenstokers bij wijze van spreken. Alleen wat we echt niet verder kunnen verwerken, gaat naar de biomassa-installaties.’’
    De beantwoording van de andere vragen laat hij over aan Gedeputeerde Staten, aan wie de vragen zijn gesteld.
    Noordhollands Dagblad

Nou, wat denken ze waar dit naar toe gaat?
    Vraag het maar aan mij.
    De burgers mogen geen houtkachel meer hebben maar in Nedewrland komen ruim 600 !!!!!!!!! grote houtkachels ?????
    Dit land is stuk; ik wil een nieuwe.
    En ook wil ik de *zure regen* weer terug.

Omdat ik mijn kinderen en achterkleinkinderen haat, blijf ik Rutte stemmen, dan weet ik zeker dat mijn nakomelingen in Nederland geen toekomst meer hebben. Als niet is vanwege het klimaat dan is het wel door de 100.000 nieuwe Nederlanders per jaar die aan alle kanten voorgetrokken worden tov de Nederlanders die het geld op moeten brengen.
    Een bekend spreekwoord luidt: "De kruik gaat net zo lang te water tot hij breekt" en dat geldt voor de gehele EU die haar inwoners in de ellende zal storten.

Krijgt Staatsbosbeheer dan subsidie van de provincie?