HET AD VERSPREIDT ANGST OVER STIJGING ZEESPIEGEL

• donderdag 30 januari 2020
  • Categorie: , ,
  • En alweer een bericht in onze main stream media over het klimaat, waar je haren van overeind gaan staan.
    30-1-2020

Het AD publiceert op 29 januari 2020 twee pagina’s over de zeespiegelstijging.
    Dat hier af en toe aandacht aan wordt gegeven, is, gezien het feit dat Nederland voor een groot deel onder de zeespiegel ligt, niet zo vreemd. Maar je zou van een beetje journalist toch mogen verwachten, dat er iets verder gekeken wordt dan de neus lang is.
    Schrijver Rutger Bregman wordt geïnterviewd, en laat weten: de zeespiegel zal in 2100 drie meter gestegen zijn en de temperatuur op aarde is dan vier graden hoger. Hij heeft ook een boekje gemaakt, gesteund door onze alom geliefde Postcodeloterij. En dat kan je gratis downloaden. Het is allemaal de schuld van de toename van de CO2 in de atmosfeer, valt te lezen, en daardoor smelt Antarctica versneld. CO2 toename wordt veroorzaakt door de mensheid die fossiele brandstoffen gebruikt. Daar moeten we dan mee stoppen. We moeten ook snel stoppen met vlees eten en vliegen, en ook een warmtepomp aanschaffen enz. Het bekende riedeltje.
    Het AD neemt dit allemaal klakkeloos over. De redactie van het AD lijkt mij toch slim genoeg om te weten dat er grote groepen wetenschappers zijn die hier vraagtekens bij zetten. Maar het AD neemt niet de moeite om dit tegengeluid te laten horen. Het AD geniet kennelijk van de onzekerheid en angst die er ook weer met dit stuk gezaaid wordt.
    Als de zeespiegel stijgt (en aan de Nederlandse kust is dat, al zolang als er gemeten wordt, ongeveer 1,9 mm per jaar) dan moet je al je geld niet in de totaal nutteloze en ook onhaalbare energietransitie naar windmolens en zonneparken stoppen, zoals men nu van plan is. Het verbeteren van de (kust)bescherming heeft dan de hoogste prioriteit en daarnaast overstappen op kernenergie.
    Overigens, het is nog niet eens bewezen, dat CO2 de voornaamste oorzaak is van de (geringe) opwarming.
    En als we kijken naar het smelten van de Zuidpool; onderzoeken zijn nog maar pas geleden begonnen. Het is nog niet mogelijk om goede voorspellingen te doen over hoe zich dit verder zal ontwikkelen. Het is erg ingewikkelde materie. Allerlei verschijnselen spelen een rol, zoals: effecten van de bodemstijging, vulkanen onder West Antarctica, zeestromen rondom het continent, invloed van de zon, enz., enz..
    Slechte beurt dus van het AD.
    Jisk Liemburg, Dordrecht

Logo ON! Omroep Ongehoord Nederland!

Het ene doemverhaal na het andere. Media en regering kennen geen enkele schaamte meer. Over 10 jaar zal blijken dat het precies zo is als in voorgaande jaren.
    1960: binnen 10 jaar zal de olie op zijn
    1970: binnen 10 jaar een nieuwe ijstijd
    1980: zure regen zal binnen 10 jaar alle gewassen vernietigen.
    1990: binnen 10 jaar zal de ozonlaag vernietigd zijn
    2000: binnen 10 jaar is de ijskap verdwenen
    Geen voorspelling kwam uit maar de belastingen werden daardoor wel verhoogd(zoals nu ook het geval is) .